[Pardus-kullanicilari] Pardus hakkında ACİL

Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan at yahoo.com
8 Eki 2009 Per 16:23:59 EEST

Hayır, şöyle ki, Windows altındaki isimleriyle anlatmak gerekirse, diyelim iki bölümünüz var, C:\ ve D:\.
Genelde windows c:\ bölümünde yüklüdür. D:\ ise arşivlemek istediğiniz dosyalar içindir, Mesela fotoğraflar, müzikler vs.
siz windowsu kaldırmadan yüklemek isterseniz, C:\ ye dokunmanıza gerek yok. Ama D:\ nın ya tümünü veya bir bölümünü Pardus için kullanacağınız için öncelikle tamamen silip, sonra eğer istiyorsanız parçalayarak kullanmalısınız ki bunun sonucunda D:\ bulunan veriler silinecektir.
İki çözüm var:
1) C:\ bölümünde yeterince yeriniz varsa Pardus kuruluncaya kadar D:\ bulunan dosyaları geçici olarak c:\ ye taşımak.
2) D:\ bulunan verileri dvd lere yedeklemek.

Size tavsiyem bu iki çözümden birini kullanıp (ikisi birden de olur tabi, birazı c:\ gerisi DVD) D:\ bölümünün 15-20GB gibi bir bölümünü Pardusa ayırdıktan sonra gerisini FAT32 frmatlarsanız D:\ de duran dataları tekrar yerine alabilirsiniz.

Kısaca; hangi disk bölümüne kuracaksanız ondaki dosyaları kaybedersiniz, diğerlerine herhangi zarar gelmez.

 Uygar UZUNHASAN
uygaruzunhasan at yahoo.com
uuzunhasan at nobelyazilim.com
http://www.nobelyazilim.com/