[Pardus-kullanicilari] Grub Error 18 Hatası ( Çok acil)

Furkan Bölükbaşı furkanbolukbasi at gmail.com
6 Eki 2009 Sal 00:53:30 EEST


kna değil lba olmalı. ipodub otomatik klavyesinden kaynaklanan bı durum.
25 09 2009 tarihinde Hamit Giray Nart <hgnart at groupwain.net> yazmış:
> Önümde şu an bir Acer Aspire 5720G var. Biraz inceleme fırsatım
> oldu. Gerçekten de felaket bir BIOS'u var. Hiçbir şeye müsaade
> etmiyor. Phoenix Bios Editor programı da hiçbir işe yaramadı.
> Ancak BIOS'ta hdd tanımlanıyor. Karşısında "none" yazması, hdd'ye
> güç gitmediği ya da veri aktarım devrelerinin kesildiği'nden başka bir
> sebep aklıma gelmiyor.
> Çalışan CD'ler de (ne WindoıwsXP ne de Pardus 2008)SATA
> desteğinden yoksun geldikleri için (malum 700 MB) Acer'ın diskini
> bağlayıp kullanamadılar (Acer bilgisayarı bu disklerle açtığımda
> ancak diskin SATA olduğunu farkedebildim. :)).
> Açılışta da (eğer 10GB'lik kurtarma alanı bozulmadıysa) ALT+F10
> tuşları e-recovery'yi çalıştırıp, sistemi fabrika çıkışına geri kurtarması
> gerekiyor. Ancak BIOS diski görmüyorsa bu tuşlar açılışta işlemezler.
> BIOS'un diski görmemesi de hiç normal değil.
> Bilgisayarınıza dışarıdan üçüncü parti bir işletim sistemi yüklemeniz
> ya da aynı işletim sistemini geri kurtarmadan değil de dışarıdan
> kurmuş olmanız, firmaya göre değişmekle beraber, genelde yazılım
> garantisi dışına çıkmanıza sebep olur. Ama merak etmeyin, hiçbir şey
> kaybetmezsiniz. Tahminimce kullandığınız Windows OEM sürüm (eğer
> bilgisayarla gelen sürümü kullanıyorsanız OEM'dir). Zaten
> BIOS'unuzdan da kısıtlı bir "sözde" yazılım garantisi veriyorlar. Yazılım
> garantisi kapsamında yaptıkları tek şey bilgisayarı geri kurtarmak.
> Teknik destek ise, başlı başına bir teknik sorun. "Masaüstü duvar
> kağıdımı nasıl değiştiririm?" , "Görev çubuğum yukarı gitti. Aşağı nasıl
> alırım?" gibi konular teknik destek konusu. "Ağ kartımı nasıl
> yapılandırırım?" ya da "Ekran kartı sürücülerimi nasıl ayarlayabilirim?"
> gibi en basit sorunlara bile alacağınız cevap: "Bu sorular OEM
> kapsamı dışındadır. Lütfen kutulu sürüm edininiz." olacaktır.
> Ancak donanım garantisi kapsamı ile alakalı birşey değil. BIOS
> sorunu ya da hdd çalışmaması donanım kapsamına girer. Eğer
> garanti süreniz dolmamışsa veya bu sorun, bilgisayarı kaldırıp duvara
> fırlatmanız gibi bir hareket sonucu oluşmamışsa, garanti dahilindedir.
>
>
>
> 21 Eylül 2009 Pazartesi günü (saat 16:36:56) Furkan Bölükbaşı
> şunları yazmıştı:
>> biosta "hdd" seçeneği karşısında "none" yazıyor ve diski görmüyor.
>>bana da
>> donanım arızası gibi göründü, diski kontrol ettim ben de, fiziki bir
>>hasar
>> yok gibiydi. artık geriye kalan tek seçenek "hdd'yi görmüyor"
>>yazısıyla
>> servise verip beklemek gibi duruyor. acaba pardus yüklemem
> b>ilgisayarımı
>> garanti kapsamı dışına çıkarır mı, bilginiz var mı bu konuda?
>>
>
> _______________________________________________
> Pardus-kullanicilari e-posta listesi
> Listeden çıkmak için
> http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari adresini
> kullanın.
> Listeye iletmek istediğiniz soruları  Pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
> e-posta adresine gönderin.
> Liste mesajlarında arama yapmak için http://liste.pardus.org.tr/arama web
> sayfasına gidin.
>


Pardus-kullanicilari mesaj listesiyle ilgili daha fazla bilgi