[Pardus-kullanicilari] Grub Error 18 Hatası ( Çok acil)
Furkan Bölükbaşı
furkanbolukbasi at gmail.com
6 Eki 2009 Sal 00:49:27 EEST
yaklaşık olarak bir haftadır bilgisayarım teknik serviste (garantiye
verdim henüz sonuc belli değil) ve bana daha bugün teşhis
koyabileceklerini belirttiler (evet bence de komik).
bios olayını cozemeyecegimize göre benim pardus kullanmam hayal oluyor
galiba, haksız miyim?
teknik servise de bu kna modunu aktif etmelerini söylediğimde bana
"kna nedir ki?" gibi bir tepki verdiler. bios sürümünü yükseltseniz
acaba ozelliklerin ayarlanmasi açılır mı dediğimde ise bir degisiklik
olmayacigini ifade ettiler. eğer bahsettiginiz program da ise
yaramıyorsa benim pardus'a veda mı etmem gerekiyor?
25 09 2009 tarihinde Hamit Giray Nart <hgnart at groupwain.net> yazmış:
> Önümde şu an bir Acer Aspire 5720G var. Biraz inceleme fırsatım
> oldu. Gerçekten de felaket bir BIOS'u var. Hiçbir şeye müsaade
> etmiyor. Phoenix Bios Editor programı da hiçbir işe yaramadı.
> Ancak BIOS'ta hdd tanımlanıyor. Karşısında "none" yazması, hdd'ye
> güç gitmediği ya da veri aktarım devrelerinin kesildiği'nden başka bir
> sebep aklıma gelmiyor.
> Çalışan CD'ler de (ne WindoıwsXP ne de Pardus 2008)SATA
> desteğinden yoksun geldikleri için (malum 700 MB) Acer'ın diskini
> bağlayıp kullanamadılar (Acer bilgisayarı bu disklerle açtığımda
> ancak diskin SATA olduğunu farkedebildim. :)).
> Açılışta da (eğer 10GB'lik kurtarma alanı bozulmadıysa) ALT+F10
> tuşları e-recovery'yi çalıştırıp, sistemi fabrika çıkışına geri kurtarması
> gerekiyor. Ancak BIOS diski görmüyorsa bu tuşlar açılışta işlemezler.
> BIOS'un diski görmemesi de hiç normal değil.
> Bilgisayarınıza dışarıdan üçüncü parti bir işletim sistemi yüklemeniz
> ya da aynı işletim sistemini geri kurtarmadan değil de dışarıdan
> kurmuş olmanız, firmaya göre değişmekle beraber, genelde yazılım
> garantisi dışına çıkmanıza sebep olur. Ama merak etmeyin, hiçbir şey
> kaybetmezsiniz. Tahminimce kullandığınız Windows OEM sürüm (eğer
> bilgisayarla gelen sürümü kullanıyorsanız OEM'dir). Zaten
> BIOS'unuzdan da kısıtlı bir "sözde" yazılım garantisi veriyorlar. Yazılım
> garantisi kapsamında yaptıkları tek şey bilgisayarı geri kurtarmak.
> Teknik destek ise, başlı başına bir teknik sorun. "Masaüstü duvar
> kağıdımı nasıl değiştiririm?" , "Görev çubuğum yukarı gitti. Aşağı nasıl
> alırım?" gibi konular teknik destek konusu. "Ağ kartımı nasıl
> yapılandırırım?" ya da "Ekran kartı sürücülerimi nasıl ayarlayabilirim?"
> gibi en basit sorunlara bile alacağınız cevap: "Bu sorular OEM
> kapsamı dışındadır. Lütfen kutulu sürüm edininiz." olacaktır.
> Ancak donanım garantisi kapsamı ile alakalı birşey değil. BIOS
> sorunu ya da hdd çalışmaması donanım kapsamına girer. Eğer
> garanti süreniz dolmamışsa veya bu sorun, bilgisayarı kaldırıp duvara
> fırlatmanız gibi bir hareket sonucu oluşmamışsa, garanti dahilindedir.
>
>
>
> 21 Eylül 2009 Pazartesi günü (saat 16:36:56) Furkan Bölükbaşı
> şunları yazmıştı:
>> biosta "hdd" seçeneği karşısında "none" yazıyor ve diski görmüyor.
>>bana da
>> donanım arızası gibi göründü, diski kontrol ettim ben de, fiziki bir
>>hasar
>> yok gibiydi. artık geriye kalan tek seçenek "hdd'yi görmüyor"
>>yazısıyla
>> servise verip beklemek gibi duruyor. acaba pardus yüklemem
> b>ilgisayarımı
>> garanti kapsamı dışına çıkarır mı, bilginiz var mı bu konuda?
>>
>
> _______________________________________________
> Pardus-kullanicilari e-posta listesi
> Listeden çıkmak için
> http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari adresini
> kullanın.
> Listeye iletmek istediğiniz soruları Pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
> e-posta adresine gönderin.
> Liste mesajlarında arama yapmak için http://liste.pardus.org.tr/arama web
> sayfasına gidin.
>
Pardus-kullanicilari mesaj listesiyle ilgili
daha fazla bilgi