[Pardus-kullanicilari] VMware player kurulum

Oki Aşık oki.devel at gmail.com
3 Eki 2009 Cmt 00:52:43 EEST

vmplayer i ilk kez çalıştırmaya çalıştığımda gerekli paketleri (gcc ve
kernel headers) kurduktan sonra bana "Unable to build kernel module " hatası
verdi (grafik ekranda).  Konsoldan çalıştırdığım için konsol da hatalar
vardı:

Logging to /tmp/vmware-root/setup-8215.log
ERROR: modinfo: could not find module vmmon
ERROR: modinfo: could not find module vmnet
ERROR: modinfo: could not find module vmblock
ERROR: modinfo: could not find module vmci
ERROR: modinfo: could not find module vsock
[...]
Stopping VMware services:
Virtual machine communication interface done
Virtual machine monitor done
Blocking file system done

log dosyasının içeriği ise şöyle:

Oct 03 00:50:09.409: app| Log for VMware Workstation pid=8215 version=6.5.3
build=build-185404 option=Release
Oct 03 00:50:09.409: app| Host codepage=UTF-8 encoding=UTF-8
Oct 03 00:50:09.409: app| Logging to /tmp/vmware-root/setup-8215.log
Oct 03 00:50:11.043: app| Can't get required utilities make, tar, echo,
grep, rmmod, insmod
Oct 03 00:50:23.582: app| Can't get required utilities make, tar, echo,
grep, rmmod, insmod