[Pardus-kullanicilari] Televizyona bağlama

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
25 Kas 2009 Çar 18:25:40 EET

Gokhan Bey, bazi televizyonlar (ornegin benim Samsung LCD), VGA portlarindan
duzun EDID bilgisi gondermiyorlar ya da bizim linux suruculeri (bendeki
Nvidia) bazen duzgun veri alamiyor, bazen de gerekli modeline ayarli
olmuyor. Cozunurlugu okuyamayan ya da modeline'i olmayan surucu de en basit
bir cozunurluk seciveriyor.

XVGA (XGA?) genis ekran degil, 1024x768 normal 4:3 cozunurluk demek, SVGA
800x600 benzer sekilde. Genis ekranlar genelde baslarinda W iceriyor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_display_standard

Ayni sey DVI baglantili bir projektorde de basima geldi. Bazen Xorg'da elle
cozunurluk girmek bile yeterli olmadi, ayri bir modeline girmek zorunda
kaldim.

Ne olup bittigini anlamak icin oncelikle /var/log/Xorg.0.log dosyasini bir
inceyelin derim. Orda hangi cozunurluklerin tespit edildigini, hangisinin
neden secildigini vs. gorebilirsiniz.

Emre