[Pardus-kullanicilari] İnternet hızı nasıl ölçülür?

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
23 Kas 2009 Pzt 14:43:07 EET

CoskunAKTAS at iaosb.com.tr wrote On 23-11-2009 14:31:
> Merhaba Arkadaşlar
>
> TTnet ile 8MB  hız konusunda tüketici sorunları hakem heyetinde karşı
> karşıyayım. Kendileri benim hızımın 8MB olduğunu belirtmektedir. Ben de 8
> MB olmadığını söylemekteyim. Bu hızın 8 MB olmadığını Pardus paketlerini
> güncellerken tespit ettiğim hıza göre söylemekteyim. En son dün akşam
> güncelleme yaptım ve hız 1MB in altındaydı. TTnet hız düşüklüğünün
> Pardus'un serverlerinin yavaş olmasından kaynaklandığını söylemektedir.

Bizim sunuculardan en fazla 250K civarı hız görebiliyorum ben 8Mbps paketiyle onu da uzun zamandır pek görmüyorum açıkçası.

speedtest.net adresi var, size yakın bir sunucudan indirme/gönderme testi yapıyor. Onu deneyebilirsiniz. Ya da mesela
http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2009/ adresine gidip oradaki büyük boyutlu pisi paketlerinden 4-5 tanesini aynı anda tarayıcınızla indirmeye başlayın. Bir süre sonra indirme hızlarını toplayın, bu da bir fikir verecektir.

--
Ozan Çağlayan