[Pardus-kullanicilari] kurulumdaki bozuk paketler ve internet bağlantısı

Turgut ÜNAL turgutunal at gmail.com
12 Kas 2009 Per 22:48:03 EET

Öncelikle belirtmek isterm ki.Yardımı olabilecek herkese şimdiden teşekkür ederim. Pardus ve linux konusunda yeniyim.Pardus 2009 la 3 gün önce tanıstım büyük bir hevesle tabiki.Herseyı bır guzel arastırdım tabıkı .Kurulum da hc bır sorun yasamadım en azından ben oyle dusunuyordum. Sorunuma geleyım .Pardus 2009 da bır turlu ınternet bağlantısı sağlayamadım.Modemimin ışığı yani ethernet ışı hiç bir şekilde pardus 2009 kullanırken aktif olmuyor.Kurulumumu asagıdakı belırttıgım lınlerdekı gıbı yaptım.

http://tr.pardus-wiki.org/Ayn%C4%B1_bilgisayara_Windows_ve_Pardus_kurulmas%C4%B1
http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Ethernet_yoluyla_internete_ba%C4%9Flanmak

Bıraz arastırma sonucunda http://www.ozgurlukicin.com/ a uye oldum ve burdakı benzer sorunları yasanyanlara la ırtıbata gecmeye calıstım.Forumda http://www.ozgurlukicin.com/forum/ag-yapilandirma/12263/?page=1 bu konuyu actım ancak tatmınkar bır cevap alamadım.Bıraz uzun yazıyorum umarım mazur gorursunuz.

root olarak lspci  komutuyla
turom-pardus turom # lspci
00:00.0 Host bridge: ATI Technologies Inc RS480 Host Bridge
00:01.0 PCI bridge: ATI Technologies Inc RS480 PCI Bridge
00:11.0 IDE interface: ATI Technologies Inc IXP SB400 Serial ATA Controller
00:12.0 IDE interface: ATI Technologies Inc IXP SB400 Serial ATA Controller
00:13.0 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller
00:13.1 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller
00:13.2 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB2 Host Controller
00:14.0 SMBus: ATI Technologies Inc IXP SB400 SMBus Controller (rev 04)
00:14.1 IDE interface: ATI Technologies Inc IXP SB400 IDE Controller
00:14.3 ISA bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-ISA Bridge
00:14.4 PCI bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-PCI Bridge
00:14.5 Multimedia audio controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 AC'97 Audio Controller
00:18.0 Host bridge: Advanced Micro Devices K8 HyperTransport Technology Configuration
00:18.1 Host bridge: Advanced Micro Devices K8 Address Map
00:18.2 Host bridge: Advanced Micro Devices K8 DRAM Controller
00:18.3 Host bridge: Advanced Micro Devices K8 Miscellaneous Control
01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RS480
02:02.0 Communication controller: Apache Micro Peripherals Inc Device 1035 (rev 08)
02:03.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
02:04.0 FireWire (IEEE 1394): VIA Technologies, Inc. VT6306 Fire II IEEE 1394 OHCI Link Layer Controller (rev 80)

Bu cıktıyı aldım anladıgım kadarı ıle donanımı mı tanıma konusunda pardus 2009 da herhangır bır sorun gorunmuyor.

turom-pardus turom # ifconfig -a
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:11:09:BC:EA:E0
BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
collisions:0 txqueuelen:1000
RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:0 (0.0 b)
Interrupt:20 Base address:0x4000

lo        Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:3604 (3.5 Kb)  TX bytes:3604 (3.5 Kb)

Sonra Pardus 2009 da service yöneticisinde dhcp yi aktıf yapmamı ve acılsıta calıstırmamı soyleyen bır arkadas oldu. Malesef Dhcp servisi yanına chek atmamam ragmen baslangıcta calısmadı yenıden baslat dedıgımde de br sonuc alamadım.Ve arkadaslar pisi chek sonucu bozuk paketler gozume carptı
netcat denetleniyor...
Bozuk dosya: /usr/bin/nc
Bozuk dosya: /usr/share/man/man1/netcat-openbsd.1
netcat paketi bozuk.

dhcp denetleniyor...
Bozuk dosya: /var/lib/dhcp/dhcpd.leases
Bozuk dosya: /var/lib/dhcp/dhcpd.leases~
dhcp paketi bozuk.

openssh denetleniyor...
Bozuk dosya: /usr/share/man/man1/slogin.1
Bozuk dosya: /usr/bin/slogin
openssh paketi bozuk.

sun-jre denetleniyor...
Bozuk dosya: /opt/sun-jdk/jre/bin/ControlPanel
sun-jre paketi bozuk.

kdemultimedia denetleniyor...
Bozuk dosya: /usr/kde/4/share/doc/HTML/en/dragonplayer/common

Bozuk paketlerı kaldırıp yenıden kurmayı denedım sonuc alamadım.Pardus 2009 u bunun uzerıne ıkı defa daha yenıden kurdum her ıkı kurulumda da aynı sorunla karsılastım.Ikıncı kurulumda cd yı 4x hızında yazdım.Acaba ondan mı kaynaklanıyor diye yine pozitif bir sonuc alamadım..Pardusu 2009 da kurulumdan hemen sonra pisi check komutu sonucu netcat paketi,dhcp paketi,sun-jre paketi ve kde multimedia paketi bozuk olarak kuruluyor.İşte sorunum böyle .Yardımcı olabıleck herkese cok ama cok tesekkur ederım.

Turgut ÜNAL