[Pardus-kullanicilari] fstab dosyasını nasıl düzeltirim?

Metin Oğuz metinoguz26 at gmail.com
12 Kas 2009 Per 19:17:15 EET

Selim Bey,
Teşekkürler

>/ Selim Bey,
/>/
/>/ 2009'dan vazgeçmiş durumdayım.
/>/ 2008 kullanıyorum.
/>/ sda1:Pardus 2009 sistem dosyaları
/>/ sda5:Pardus 2008 sistem dosyaları
/>/ sda6:Pardus 2008 home dizini
/>/ sda7:Pardus 2009 home dizini
/>/
/>/ Anlayamadığım sistemleri kurarken sda2'yi nasıl extended yaptım ve içine
/>/ Pardus 2009 home dizini koymayı nasıl başarabildim. :-( Bir de fstab'da
/>/ olduğu halde swap'ı disk manager'da ve gparted'da göremiyorum.
/>/
/
durumunuz şimdi anlaşıldı. en fazla 4 tane birincil bölüm olabileceğinden
bölümleme uygulamasında muhtemelen uzatılmış bölüm
oluşturma varsayılan olarak gelmiştir siz de uygulamışsınızdır. home bölümü
bunların arasına nasıl girdi bir fikrim yok işin doğrusu.
.swap bir dosya olup bölüm olmadığı için dediğiniz uygulamalarda görünmez.
kök dizininize gidip gizli dosyaları gösterin, orada olduğunu
göreceksiniz...

son olarak /etc/fstab dosyanız şu şekilde olsa yeterlidir. sda1 ve sda7
bölümleri bulunmasına gerek yok.

LABEL=PARDUS_ROOT1   /                ext3      defaults,user_xattr,noatime
0 0
LABEL=PARDUS_HOME1   /home            ext3      defaults,user_xattr,noatime
0 0
/.my_swap            none             swap      sw                   0 0
proc                 /proc            proc      nosuid,noexec        0 0
sysfs                /sys             sysfs     defaults             0 0
debugfs              /sys/kernel/debug debugfs   defaults             0 0