[Pardus-kullanicilari] fstab dosyasını nasıl düzeltirim?

Metin Oğuz metinoguz26 at gmail.com
12 Kas 2009 Per 18:50:39 EET

Selim Bey,

2009'dan vazgeçmiş durumdayım.
2008 kullanıyorum.
sda1:Pardus 2009 sistem dosyaları
sda5:Pardus 2008 sistem dosyaları
sda6:Pardus 2008 home dizini
sda7:Pardus 2009 home dizini

Anlayamadığım sistemleri kurarken sda2'yi nasıl extended yaptım ve içine Pardus 2009 home dizini koymayı nasıl başarabildim. :-(
Bir de fstab'da olduğu halde swap'ı disk manager'da ve gparted'da göremiyorum.

//

/
~ $ fdisk -l
/>/
/>/ Disk /dev/sda: 80.0 GB, 80026361856 bytes
/>/ 255 heads, 63 sectors/track, 9729 cylinders
/>/ Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
/>/ Disk identifier: 0x29fa29fa
/>/
/>/  Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/>/ /dev/sda1               1        2295    18434556   83  Linux    *<--------------
/>/ bu bölüm ext4*
/>/ /dev/sda2   *        2296        9729    59713605    5  Extended  *<--------
/>/ burası uzatılmış bölümlerin başlangıcı*
/>/ /dev/sda5            2296        4683    19181578+  83  Linux   *<-----------
/>/ bu bölüm ext3 *
/>/ /dev/sda6            4684        7871    25607578+  83  Linux   *<-----------
/>/ bu bölüm de ext3*
/>/ /dev/sda7            7872        9729    14924353+  83  Linux   *<-----------
/>/ bu bölüm ext4*
/>/
/>/
/hangisini sistem bölümünüz hangisini de home bölümü olarak kullandığınızı da
yazarsanız olması gereken fstab dosyasını oluşturalım.
anladığım kadarıyla sda5 ve sda6 bölümlerini kullanıyorsunuz. kullandığınız
sistem pardus 2008 mi 2009 mu?
2008 ise boşuna uğraşıyoruz. 2008 sürümündeki kernel ile ext bölümleri
bağlayamazsınız/göremezsiniz...
2009 ise bikaç düzenleme yetecektir.