[Pardus-kullanicilari] PARDUS 2009'u USB diskten kurmak

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
30 Mayıs 2009 Cmt 23:36:08 EEST

2009/5/30 Ali E.İMREK <alierkanimrek at gmail.com>

> Syslinux yerine Grub kurarak açılış mümkün olmuyor mu? Ben 2007'de
> böyle bir şeyler yaptığımı hatırlıyorum, hiç syslinux falan
> uğraşmamıştım. Bölümü ext2 biçimlendirip grub kurup yapılandırdın mı
> açılması lazım, yanılıyor muyum?

Grub kullanmanın birkaç dezavantajı var. Birincisi sanırım grub'ın windows
sürümü yok veya windows'ta grub yapılandırma mümkün değil gibi. Ya da ben
bir belge bulamadım. İkincisi syslinux kullanmanın birkaç avantajı daha var,
diskinizi fat32 olarak biçimlendirip gerekli verileri kopyalayıp, mbr'yi de
ayarladıktan sonra; eğer usb belleğiniz 4gb ise 700 mb'den kalan kısmını
normal veri depolama olarak kullanabilirsiniz de. Grub için sanırım illa ki
ext2 olarak biçimlendirmek gerekiyordu. Emin olmadığımı belirteyim.

Ha son olarak, syslinux grub'dan daha hızlı boot ediyor =/

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net