[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 sistem gereksinimleri?

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
30 Mayıs 2009 Cmt 15:28:13 EEST

30 May 2009 Cumartesi 11:30:35 tarihinde fahri donmez şunları yazmıştı:
> Pardus 2008 -> Pardus Kurumsal olarak hayatına devam edecek diye biliyorum.
> Yani Pardus 2008 kullanıcıları Padus Kurumsal ile yollarına devam
> edebilirler.... Bu sürümün hedefinin kurumlar olacağından desteğinin de
> uzun süreceğini tahmin ediyorum...
> Saygılar.

Yanlış bir beklentiyi erkenden engellemek gereği hissettim: Pardus Kurumsal
2'nin böyle (uzatılmış 2008 olarak) bir kullanımı olmayacak, emin
olabilirsiniz. Kurumsal depoda öncelikle bireysel depoya göre çok daha az
paket olacak. Daha da önemlisi olan paketlerin güncellemeleri bireysel
depodan çok daha farklı olarak yalnızca güvenlik ve kritik hatalarla sınırlı
olacak. Yani alıştığınız sürüm atlamaları hemen hemen hiç olmayacak. Kurumsal
sürüm kurumlara yönelik, test edilmiş ve referans platform olarak alınmış bir
yapı sağlayacak. Bu sayede sürekli güvenli ve kararlı, buna karşın sürüm
olarak birazca eski bir işletim sisteminiz olacak elinizde.

Bir sürümün dondurulması süreci ise daha önce ilan edildi [1] ve 2007 için
hemen hemen uygulandı. 2008 için de benzer bir durumu yaşayacağız, yani büyük
olasılıkla 2009.2'nin ardından yalnızca güvenlik güncellemelerini almaya
başlayacak olan 2008 deposu büyük olasılıkla 2010 Nisan'ında donacak. Eğer
radikal bir kararla 2009 deposuna KDE 3 paketleri alınmaz ise o tarihten
itibaren tüm kullanıcılarımıza KDE 4 önereceğiz.

[1] http://liste.pardus.org.tr/gelistirici/2009-January/016654.html

--
Erkan Tekman
TÜBİTAK UEKAE