[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 sistem gereksinimleri?

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Mayýs 2009 Cmt 15:02:02 EEST

2009/5/30 <mucip.ilbuga at gmail.com>

> Dikkat ederseniz ben donanım ile ilgili hiç bir yorum yapmadım! Elbette en
> dandik bir makine olduğu gerçek. Ama dandik olması findoz'un aynı makine
> üzerinde daha hızlı çalıştığı gerçeğini silemiyor...
>
> Benim kastettiÄŸim budur... Yoksa elbette "findoz daha iyi" demiyorum ama
> hal böyle iken "Pardus (ya da herhangi bir Linux) daha hızlıdır" dendiğinde
> şaşırıp kalıyorum!!!

Mucip Bey bu biraz da psikolojik bence, yani Windows'u da bir sure
kulllandiktan sonra acilis kapanis vs. felaket haline gelebiliyor. Ornegin
Pardus 2008 kurdugum bir arkadasim, ki bilgisayarlardan nerdeyse hic
anlamaz, Windows yerine Pardus'u acmayi tercih ediyor cunku hemen aciliyor
isini goruyor vs.

Dediginiz az RAM'li makinelerde dogru olabilir, ona sozum yine de yok. Belki
netten acik artirmalardan cok ucuza alinabilecek 256 mb ram bu isi cok
rahatlatabilir.

Onun disinda onerim, bu tip makinelerde XFCE + koffice kullanilmasi.
Openoffice bellek canavari biraz.

KDE4, KDE3'ten daha hizli ve daha az bellek kullaniyor hissiyatina da
sahibim dogrusu :)

--
Emre