[Pardus-kullanicilari] pardus 2009 alfa çözünürlük sorunu

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
30 Mayıs 2009 Cmt 13:29:45 EEST

On Friday 29 May 2009 22:47:28 yakup geçgel wrote:
> Emeği geçen herkesin ellerine sağlık.
> kurulum sorunsuz bitti.
> Nvidia sürücülerini indirip kurdum.
> *zorg -d nvidia/xorg-video-nvidia180* komutunu verdim.
> Masaüstü efektleri de dahil olmak üzere sorunsuz kullanmaktayım.
>
> Nvidia sürücüsünü kurmadan önce çözünürlüğüm 1280x1024 iken sürücüden sonra
> 1024x768 e düştü.
> gerçi 2008 de de aynı problemi yaşıyorum. ancak *xorg.conf *dosyasına
> gerekli çözünürlük değerlerini girince normale dönüyordu.

Sorunu nereden kaynaklandığını bulmaya çalışalım. /etc/X11/kdm/kdmrc
dosyasında bulunan aşağıdaki satırı

ServerCmd=/usr/bin/X -br -novtswitch -quiet

şu şekilde değiştirin:

ServerCmd=/usr/bin/X -br -novtswitch -quiet -logverbose 8

Daha sonra nvidia sürücüsüne geçip yeniden başlatın. Yine 1024x768 açılması
lazım. Tam bu sırada var olan /var/log/Xorg.0.log dosyasını bana gönderin.