[Pardus-kullanicilari] Resmî Dairelerin Microsoft Kullanmaya Zorlamaları

Ali E.İMREK alierkanimrek at gmail.com
24 Mayıs 2009 Paz 17:25:13 EEST

Bu konuda DPT'nin tüm kurumların uymak zorunda olduğu bir rehberi var, bu
rehber başbakanlığın bir genelgesi ile tüm kurumlara mecbur tutulmuş,
ayrıntıları günlük sayfamda yazmıştım:
http://armuting.blogspot.com/2009/04/kamu-kurumlar-artk-ack-standartlar.html

Genelge yeni verilecek elektronik hizmetlerde açık standartların
kullanmasını sağlayacak ancak mevcut hizmetler konusunda bir açık kapı
bırakılmış durumda, genelgede "bütçe imkanları dahilinde" diye bir ibare var
ve tüm kamu kurumlarının kaçamak noktası bu.

Şu durumda bir resmi kuruma açık standartları kullanın başbakanlığın
genelgesi var derseniz, o da size bütçe imkanlarımız dahilinde açık
standartlara geçeceğiz diyecektir, yani hiçbir şey değişmeyecek :) Bu benim
tecrübem, tabii umarım öyle olmaz.

Sonuçta bu resmi kurumlara başbakanlığın 2009/4 sayılı genelgesini
hatırlatarak buna uygun hizmet almak istediğimizi bildirmemiz yeterli.