[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 PreAlfa'da root yetkisi

Ahmet Akmaz linukscular at gmail.com
21 Mayıs 2009 Per 19:36:46 EEST

Merhaba arkadaşlar,

Ben, daha önce VirtualBox OSE ile Pardus 2009 PreAlfa'yı kurmuş ve internet
bağlantısı gerçekleştirmiştim. Ancak daha sonra güncellemeleri yapınca
internet bağlantısı gitti. Ben de yeni bağlantı yapmak için konsole'den su
ile giriş yapmak istedim ve şifremi yazınca (şifreden eminim) aşağıdaki
iletiyi aldım.

~ $ su
Parola: (root parolamı yazdım, doğruluğundan eminim)
su: İzin verilmedi.

Ben de sistemi yeniden kurdum. Yine aynı hata. Kurarken seçtiğim kullanıcıya
root yetkisi verdim; konsole'den

~ $ sudo network create

Sistem yöneticinizin gerekli bilgilendirmeyi yaptığını varsayıyoruz.
Bilgilendirme, genellikle aşağıdaki maddelerle ilgilidir:

    #1) Diğerlerinin mahremiyetine saygı gösterin.
    #2) Yazmadan önce düşünün.
    #3) Büyük güç büyük sorumluluk gerektirir.

Parola: (kullanıcı parolamı girdim)
ahmet is not in the sudoers file. This incident will be reported.

cevabı geldi.

file:///home/zehra/.VirtualBox'dan VirtualBox'ı ve file:///etc/vbox' silerek
yeniden kurulum yaptım; sonuç değişmedi.

Yapabileceğim bir şey var mı acaba?

--
"Koku, gülün sesidir
Ve gül toprağın gülümsemesidir."