[Pardus-kullanicilari] KabloNet?

Özgür KURU ozgurkuru at gmail.com
20 Mayıs 2009 Çar 15:08:03 EEST

20 Mayıs 2009 Çarşamba 15:00 tarihinde Mucibirahman İLBUĞA <
mucip.ilbuga at gmail.com> yazdı:

> Selamlar,
> Bir yakınıma Pardus kurdum ancak uzaktan destek vermek gerekiyor. Malum
> Pardus'u sevdirmeye çalışıyoruz ve küçük sorunlar olabiliyor....
>
> Ancak KabloNet almış. IPbul dediğinde: 195.174.78.217 görünüyor.
> Modem'de bir ateşduvarı var mı? Yönlendirme (NAT) yapmak gerekir mi onu
> da anlayamadım?! Normal tek girişli (Kablosuz olmayan!) bir modem...
>
> KabloNet kullanan deneyimli arkadaşlar fikir verebilir mi? Uzakdan nasıl
> destek olabilirim?
>
> --
> Kolay gelsin,
> [...]

Kablo net kullanmadım. Fakat modem ile bilgisayar arasında sanırım ethernet
bağlantısı vardır diye düşünmekteyim. Yanlış ise düzeltin lütfen.

Modeminizin yönetim arayüzünden nat işlemi yapmanız gerekiyor. Uzaktan
destek için kullandığınız portu local ip ye yönlendirmeniz gerekmekte.

Ama kablo net modemlerin yönetim arayüzü var mı bilemiyorum.

--
Özgür Kuru
www.ozgurkuru.net