[Pardus-kullanicilari] script ile konsole log

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
19 Mayıs 2009 Sal 16:11:11 EEST

> konsole programında tüm yazdıklarımı log'lamak için script diye bir
> programcık kullanmaya çalıştım, ancak dosyayı oluşturmasına rağmen
> yazdıklarım dosyaya yazılmıyor. Ctrl+D ya da exit ile script'i
> sonlandırdığımda oluşturulan log dosyasında sadece aşağıdaki gibi
> satırlar içeriyor:
>
> exit
>
> Script done on Sal 19 May 2009 14:36:25 EEST

Kendi soruma kendim cevap vereyim. Belki birisine lazım olur :)

script -f oturum_kayit

Bu komutla o konsole'daki çalıştırdığınız tüm komutların ve
çıktılarını oturum_kayit dosyasında log'layabiliyoruz. Sonlandırmak
için Ctrl+D tuş bileşeni veya exit işimizi görüyor. Eğer mevcut bir
dosyaya ilave etmesini istiyorsak -a parametresi ile kullanıyoruz.

Ancak henüz çözemediğim bir problem var:

Oluşlan log dosyasını cat log_dosyasi şeklinde konsole'dan cat komutu
ile baktığımda bir problem yokken, bir kate, gedit v.s gibi bir
editörle açtığımda anlamsız karakterler basıyor:

cat konsol_log
Script started on Sal 19 May 2009 15:06:06 EEST
aaa at af squid_kurulumu $ ls
kurulum_notlari  programlar  squid_indir1.png
aaa at af squid_kurulumu $ pwd
/home/af/squid_kurulumu
aaa at af squid_kurulumu $ exit

Script done on Sal 19 May 2009 15:06:16 EEST

kate ile açıldığında;

Script started on Sal 19 May 2009 15:06:06 EEST
]0;aaa at af:~/squid_kurulumu[?1034haaa at afsquid_kurulumu $ ls
kurulum_notlari  programlar
squid_indir1.png
]0;aaa at af:~/squid_kurulumuaaa at afy squid_kurulumu $ pwd
/home/af/squid_kurulumu
]0;aaa at afy:~/squid_kurulumuaaa at af squid_kurulumu $ exit

Script done on Sal 19 May 2009 15:06:16 EEST