[Pardus-kullanicilari] Pardus ve Roaming wireless desteği hk.

Yılmaz Bilgili liste at yilmazbilgili.com
18 Mayıs 2009 Pzt 13:00:18 EEST

Merhabalar,

Pardus ile roaming wireless şebekelerinde bir sorun olduğunu düşünüyorum. Özetlemek gerekirse;

Sanıyorum Pardus kablosuz erişim cihazlarını MAC ID lerine bakarak sınıflıyor ve bu yüzden aynı SSID  ye sahip birden fazla erişim cihazı olan ağlarda o an erişilebilir olan bütün cihazları ayrı ayrı listeliyor. Ve siz birinden bağlanıp da sonra sahada hareket eder ve başka bir erişim cihazının kapsama alanına geçerseniz eskisi ile olan baplantınız kesiliyor ve yenisine de bağlanamamış oluyorsunuz. Aynı işlemi elle tekrar yapmanız gerekiyor.

Windows ile yaptığım denemede, taradığımda sadece bir SSID görünüyor ve ben sahada hareket ettikçe neredeyse saydam bir biçimde bir erişim noktasından diğerine geçiş yapabiliyorum.

2009 hazırlıkları tam gaz devam ederken belki ağ altyapısında böyle bir iyileştirme yapılabilir diye düşünerek paylaşmak istedim.

Yorum ve farklı fikirler de paylaşılabilirse projeye bir katkı olur düşüncesindeyim.