[Pardus-kullanicilari] hard disk bölümlerinin görünmemesi

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
12 Mayıs 2009 Sal 12:30:42 EEST

2009/5/12 Ali E.Ä°MREK <alierkanimrek at gmail.com>

> sda1..4 Birincil bölümler için reserve değil mi? Ben mi yanlış biliyorum.

Evet 1..4 birincil bolumler icin ayrilmistir, 1 tane de extended olabilir
aralarinda.

Partition yapisi bayaa karismis gorunuyor. Ilk olarak 2 tane active
partition isaretli, onu halledebilir misiniz? Bir de sanirim YALI'da bu
icice gecmis extended/primary partition'lar konusunda bir hata olabilir.
Yani soyle, extended partition isaretlenmis ama onun ayirdigi bolgenin
icinde "primary" alanlar da var. Bir garip.

Bu disk tablosunu adam akilli bastan yaratmakta fayda var, once birincil
bolumler, sonra extended ve icindeki mantiksal bolumler.
Su anda:

Sda1 <-->
sda2
<------------------------------------------------------------------------>
sda3             <-->
sda4                  <---------------------------->
sda5       <---->
sda6                                                 <-->
sda7                                                      <--->
sda8                                                            <-->
sda9                                                                 <->
sda10

Yani sda3 ve sda5 extended icinde gorunuyor vs. vs.

--
Emre