[Pardus-kullanicilari] Masaüstlerinin Karýþmasý

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
10 Mayýs 2009 Paz 20:23:24 EEST

2009/5/10 Suleyman SONMEZ <s_snmz at hotmail.com>

>  Herkese merhaba,
> Efenim ben denemek maksatlı GNome yüklemiş idim. Fakat daha sonra durdurup
> KDE'ye (3.5 ve 4 olmak üzere ikisi de yüklü) geçmek istediğimde geçmedi.
>  sudo service gdm off - sudo service gdm stop komutlarından sonra bile yine
> GNome karşılama ekranı çıkıyor. KDE 3.5 açılsın istiyorum GNome açılıyor.
> KDE4 açılsın istiyorum 3.5 açılıyor. Velhasıl karışık biraz. ,
>
>  - Bu durumu nasıl düzeltebilirim?

CTRL+ALT+F1 ile konsola dusun.
root ile login yapin, sonra:
service gdm off
service  gdm stop
service kdebase4_workspace off
service kdebase4_workspace stop
service kdebase on
service kdebase start

Boylece KDE 3.5 baslamali, sisteme login olunca da bir kbuildsycoca
calistirirsiniz. Eger KDE4 istiyorsaniz, kdebase ile kdebase4_workspace'li
satirlari ona gore yazin. kbuildsycoca yerine de kbuildsycoca4 gerekecek.

>  - GNome u silsem baÅŸka ÅŸeyler de etkilenir mi?

Etkilenmemesi lazim.

>  - Daha önce de dile getirmiştim. Masaüstünde sistem ayarları yapmak
> isterken root parolasını kabul etmiyor. Konsolda aynı parola ile
> girebiliyorum. Bunun sebebi nedir? (Türkçe karakter yok, Kullanıcı parolası
> deÄŸil.)

Kullanici yonetici grubuna uye mi?

Emre