[Pardus-kullanicilari] pardus 09 staj

Bahadýr Kandemir bahadir at pardus.org.tr
9 Mayýs 2009 Cmt 01:14:18 EEST

09 May 2009 Cumartesi günü (saat 00:08:10) Celal ŞAVUR şunları yazmıştı:
> Ben bir daha Staj için Pardus 'a falan başvurmuyorum. Geçen yılda baktım
> doğru düzgün bir tane anadolu üniversitesi yok bu yıl sadece araya
> Eskişehir yanlışlıkla girmiş.
>
> Türkiye haritasını 2 ye böl. Diğer tarafta Zaten pardus kullanılması
> gerekmiyor. Ne gerek var ki deÄŸil .?
>
> Pardus sadece batı iller ve  ordaki üniversiteler için yeterli .
> İzlediğiniz Politika bunu gösteriyor...

Ä°zlediÄŸimiz politikadan bahsedeyim, fikriniz deÄŸiÅŸmeyecek bile olsa, en
azından listenin kalan kısmı süreç hakkında bilgi sahibi olur.

Başvuruların tamamı bir web uygulamasına yükleniyor. Adaya ait sayfada eposta
mesajı, mesaja iliştirilmiş belgeler ve epostada/belgelerde referans
gösterilen kodlar indiriliyor ve ekleniyor. Daha sonra, tüm UEKAE çalışanları
bu web uygulamasını kullanarak adaylara puanlar veriyor.

Staj duyurularında, staj ile ilgili detaylara ulaşabileceğiniz bilgilerin
bulunduğu http://tr.pardus-wiki.org/Staj2009 adresi gösteriliyor ve bu belgede
bizim başvuruları nasıl değerlendirdiğimiz ve adayların ne yapması gerektiği
yazıyor. Şahsen, bu belgede anlatılanları yapmayan adayların birkaç paragraf
okumaya üşenen insanlar olduğunu düşünerek ilk notumu veriyorum:  -2

Projeleri hakkında detay olmuyor bu başvurularda. "Linux - iyi, Windows - iyi,
Python - orta, Java - az" yazıp geçmiş oluyorlar mesela. Harika fikirleri
olan, ancak tek bir projesini web'de yayınlamamış kişiler de aynı durumda
oluyor. Kişileri tanımadığımız için sözleri yeterli gelmiyor ve kanıt (kod)
arıyoruz, bulamıyoruz.

Linux ile ilgilenmiş ("kurdum, güzel" diyen değil, Linux üzerinde proje
geliştirenler) kişiler 1 puan kazanıyor. Proje kalitesi ve sayısına göre puan
artıyor. Camiaya katkısı olan adaylar çok daha yüksek puanlar alıyor.
Bilgisayar mühendisliği öğrencilerinin yalnızca çeviri yaparak katkıda
bulunmaları ne yazık ki puan kazandırmıyor onlara, en azından benim
deÄŸerlendirmemde.

İnce eleyip sık dokuyan bir insanım, çoğu insan buna "notu kıt" der, doğrudur.
Başvuruların yarısından fazlasına en kötü not olan -4'ü verdim, örnek vermek
gerekirse. Özgür yazılım stajı adaylarında potansiyel ararım, haklı sebeplele.
Linux/Python/Qt öğrenmek isteyenlere kurs vermiyoruz, iş yapıyoruz, bizimle
beraber iş yapacak insanlar arıyoruz.

Staja davet edilmek kolay aslında. Linux üzerinde bir proje geliştirin, bir
web sayfasına koyun, farklı özgür yazılım projelerini takip edin, onlara
katkıda bulunun. Sonra da projenizin bulunduğu adresi ve katkıda bulunduğunuz
projelerin listesini CV'nize yazın. Uzun olması gerekmez. Transkriptinizi
göndermeyin, derslerinizin ne kadar iyi olduğuyla ilgilenmiyoruz; örnek kod
gösteremiyorsanız hangi yarışmalarda derece aldığınızı yazmayın, "konuşmak
kolay, bana kod göster" diyoruz; sadece tanıştığınız kişileri referans olarak
yazmayın, referanslara kefil gözüyle bakıyoruz, kişi size kefil olmuyorsa
(mesela referans olarak beni yazdığınızda ve sizinle bir projede beraber
çalışmamışsam) ya da staja başvursa kabul etmeyeceğimiz kişileri kefil
göstermişseniz, "referanslar" kısmını görmezden geliyoruz.

Üniversite ismini önemsemiyoruz (bunu en başta yazsaydım bu kadar uzun bir
eposta yazmak zorunda hissetmezdim kendimi -- Kocaeli Ãœni. mezunuyum, iÅŸe
öğrenciyken başladım), lise/üniversite öğrencisi ayrımı yapmıyoruz. Tek
önemsediğimiz şey projeleriniz. Daha önce dediğim gibi, Linux/Python/Qt
öğrenmek isteyenlere kurs vermiyoruz, iş yapıyoruz.

Umduğunuz üniversitelerden özgür yazılımcı çıkmıyorsa suçu bizde aramayın.
Deneyimlerimiz gösteriyor ki, üniversite başına düşen iyi yazılımcı sayısı
10'u geçmiyor, bunlardan en fazla 1'i özgür yazılım tarafında kendini
geliştiriyor. Gerisi, uyduruk programlama kitaplarından C# öğrenip Visual
Studio'da F10'a basıp kod derlediğinde kendini iş yapmış "Yazılım
Mühendisleri" olup piyasaya atılıyor.