[Pardus-kullanicilari] Uzak Masaüstü

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
5 Mayýs 2009 Sal 19:09:16 EEST

2009/5/5 Kaan AKŞİT <kunguz at gmail.com>

> Her windows'tan baÄŸlanabilmek istiyorum. Bu sebeple Windows ile gelen
> yazılımı kullanarak yapabilmemin bir yolu var mıdır? Windows ortamında
> yanlış bilmiyorsam uzak masaüstü için gelen yazılımda varsayılan şekilde
> 3389. kapı kullanılıyor ve bu değiştirilemiyor.

Windows'daki baglanti programi RDP protokolu ile calisir. Pardus'taki VNC
protokolu ile uyumlu degildir.

O yuzden her Windows'a UltraVNC kurmaniz ve bununla Pardus'a baglanmaniz
gerekir. Pardus'ta VNC sunucunun calismasi da pek tabii ki gereklidir.
Ayrica ontanimli olan 5900. portu degistirdiysaniz, baglanacaginiz istemcide
de bu degisikligi ayarlamaniz gerekir.

xrdp diye bir yazilim var windows'daki ile uyumlu ama ben pek duzgun
calistigini gormedim. bos vaktimde bakacagim.

--
Emre