[Pardus-kullanicilari] ssh - static ip - rt-102 rooter/adsl modem - LAN da ki linux makineye erişim

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
5 Mayıs 2009 Sal 10:22:24 EEST

05 Mayıs 2009 Salı 08:18 tarihinde ilke Muhtaroglu <
ilke.muhtaroglu at googlemail.com> yazdı:

> bu olay beni çok kısıtlıyor nasıl çözebilirim ? bu olayı başarmış &
> yapmış birisi tecrübe ve bilgilarini paylaşabilir mi ?
> bu problemin çözümünde yardım cı olacak pratik bir tutorial söyleyebilir
> misiniz?

ben yerel ağımda DHCP ile ip alan sistemler arasında ssh bağlantısı yapmak
için şu yöntemi uyguluyorum.

- bağlanılacak sistemde openssh servisini çalıştırıyorum.
- bağlanılacak sistemde güvenlik duvarını kapatıyorum veya ssh servisi için
uzaktan erişim kuralını açıyorum.
- bağlanacağım cihazdan *ssh kullanıcı_adı@ip_adresi* komutuyla
bağlanıyorum.

extra olarak modemdeki güvenlik duvarını kapatmak gerekmiyor. modemin
dışından bağlanılmadıktan sonra
sorun olacağını zannetmiyorum ama modemlerimiz farklı olduğu için (benimkisi
airties-rt210) her ihtimale karşı kapatabilirsiniz.

kolay gelsin...