[Pardus-kullanicilari] 5+1 Ses sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Mar 2009 Sal 19:04:43 EET

2009/3/24 Adil ALPMAN <adil at alpman.net>

> Pulse audio yu dediginiz yerden bulup 5+1 secenegini sectim ancak ardindan
> pardus uzerinde kurulumda gelen butun ses (mp3) calabilen programlarla
> (juk,
> amarok, gnome media player) yaptigim denemelerle hala arka sag ve arka sol
> hoparlorden ses alamiyorum...
>
> Alsa ve pulse audio birbirlerine alternatif iki ses sistemi midir biri
> kullanildiginda digeri kapatilan bunu anlamadim...
>
> Eger boyle ise bu ses sistemi tercihini nereden yapacagim?

Merhaba, ALSA, hem donanim suruculerini iceren hem de uygulama katmanina
seslerini gonderebilmeleri icin bir arayuz sunan bir uygulamadir. Pulseaudio
ise bir ses sunucusudur, yani programlardan sesi alip:

   - ALSA veya OSS gibi daha alt katman bir sunucuya gonderebilir
   - Ag uzerindeki baska bir Pulseaudio sunucusuna gonderebilir (salondan
notebook'unuzun seslerini oturma odasindaki PC'ye bagli hoperlorden
alabilmek gibi)
   - Her uygulamanin ses seviyesini ayri ayri ayarlayabilir,
   - Hangi uygulamanin sesini nerden cikiracagini ayarlayabilirsiniz (muzik
oturma odasindaki PC'den, web sitelerinin sesleri notebook'un kendi
hoperlorunden, filmler notebook'un ayri usb ses kartindan ciksin gibi)

Bazi uygulamalar ALSA surucusunu "kendisine ozel" olarak acip, diger
uygulamalarin erisimine engel olabiliyorlar, bu gibi durumda pulseaudio
sistemi de ALSA katmanina erisemiyor.

Uygulamalarinizda (audacious, amarok, kaffeine, mplayer, vlc gibi) ses cikis
aygiti olarak pulseaudio secerseniz sorun yasamazsiniz. Eger pulseaudio
desteklemeyenler varsa o zaman Alsa secersiniz.

Sizdeki 5.1 sorununu ise bilmiyorum, hicbir zaman analog cikislaradn 5.1
denemedim, optik veya coax cikis kullaniyorum bunun icin.

Emre