[Pardus-kullanicilari] Vista Ultimate Edition ve Pardus 2008.2 bir arada sorunu

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
19 Mar 2009 Per 07:47:43 EET

Sayın Ünal bey
Bilgisayarımı upgrade edip slav (IDE) hdd nin yerine SATA hdd bağladıktan
sonra Ide hdd nin ilk partitionu boş ikinci üçüncü part.da Pardus 4 ncü
part.da open suse kurulu idi.Bilgisayarı çalıştırdım var olan grub ile
çalıştırdım ve sistemi kontrol ettikten sonra elimdeki lisanslı winxp yi IDE
hdd nin 1. par.na kurdum .Artık grub nasılsa uçmuştu yeniden eski grubu
kurtaracağıma test için boş olan SATA hdd nin başına Pardus kurdum ve
standart olarak önerilen grubu kurdurdum. Bilgisayarı yeniden başlattığımda
winxp den başka grub boş idi akabinde ikinciye kurup seçilen hdd nin MBR ına
grub kur seçeneği ile Bios ayarları ile oynayıp sata hdd yi başa aldım
başlattım yine winxp den başka hiçbirşey yok. Kasyı açtım IDE hdd nin
kablolarını söktüm Sata hdd ye tekrar pardus kurdum pardus açıldıktan sonra
IDE hdd nin cmpırlarını değiştirip slav olarak düzenleyip kablolarını
bağladıktan sonra Pardus açıp konsoldan gruba diğer sistemleri ilave ederek
çözebildim. İDE ve SATA hdd bulunan bir bilgisayara winxp kurunca başıma
gelen bu olaydan sonra ıde ve sata kombinasyonundan winxp hoşlanmıyor hoş
sata hdd ye de kurulamıyor raid istiyor. İki hdd bağlı bilgisayarımda
denemek için bir bölüm daha oluşturup sata hdd ye yeni bir pardus daha
kurdum önerilen seçeneği grubu sorunsuz oluşturdu. Tabi şeytan kurcaladı bir
başka dağıtımla neler oluyor diye IDE hdd yi campırlarını değiştirip master
yapıp üşenmeden winxp yi tekrar kurdum akabinde sata hddnin birinci bölümüne
tekrar pardus kurdum sonuç yine aynı grub da tek başına winxp. Sata hddnin
ikinci bölümüne Open suse 11.1 kurdum sistem yeniden başladığında Opensuse
tüm mevcut sistemleri gruba dahil etmişti. Pardus grub yazılımında IDE Sata
kombinasyonundan kaynaklanan bir sorun gibi gözüktü bana.IDE hdd leri
campırları ile oynayarak master veya slsv olarak düzenleyebiliyorsunuz. Sata
hdd lerde campırla oynayarak bunu yapmanız mümkün değil hem master hem slav
olarak çalışıyor. Pardus grubu MBR yazarken bu master/slav ikileminde
ofsayta düşüyor. Tabi bunlar benim başımdan geçen olaydan sonra şahsi
kanaatim.İyi günler