[Pardus-kullanicilari] Pardus'a RPM paketleri yüklemek

seval unver svlunver at gmail.com
18 Mar 2009 Çar 23:00:17 EET

Cevap için teşekkürler Davut bey. Şimdi apt denen şey nerden kuruluyor veya
nasıl kuruluyor. Mümkünse Türkçe kaynak verin.

Son kullanıcıların Pardus'a daha rahat DEB veya RPM paketlerini kurmalarını
sağlamaya çalışıyorum. GCC'yi kullanamayabilirler. Ama öneri güzel, biz
programcıların işine yarar teşekkürler. Birisi *Hemenkur* diye bir program
yapmış. Mesela Pardus'a onu kurup daha sonra RPM veya DEP programlarını
kurabiliyorsunuz. Fakat bu program daha betasında.

Ama ben bu programa ihtiyaç olmadan bunu başarabileceğimizi düşünüyorum.

rpm2targz program-adi.rpm

sudo tar xzvf program-adi.tar.gz -C /
kodlarından sonra başka kod gerekiyor galiba derlemek için. Bunu gcc olmadan
yapamaz mıyız. Yani bildiğimiz kodlarla

Seval.