[Pardus-kullanicilari] Fw: Vista Ultimate Edition ve Pardus 2008.2bir arada sorunu

Adil ALPMAN adil at alpman.net
18 Mar 2009 Çar 21:05:36 EET

Tekrar Merhaba;

Selim Bey'in dedigi gibi pardus u basitce yeniden ontanimli grub ayarlari
ile kurarak bios tan ilk disk olarak da pardus u kurdugum disk olarak
gostererek sorunu cozdum.

Bundan sonrasini ogrenmek icin soruyorum...

Bios da degisikliik yapmadan bu duzeltmeyi saglayabilir miydim mesela pardus
kurulumunda  sata diskin boot daki birincil olusunu degistirmeden yalida
kurulum sirasinda grub u sata ya kursam sorunum cozulmez miydi?

Ayrica simdi pardus u silmek istersem bnu nasil yapabilirim?

Eskiden (vistadan once xp kulanirken ile pardus u kullanirken) yaptigim gibi
pc yi disketten acip fdisk /mbr komutu ile grub u ucurup hic pardus kurmamis
gibi pardus suz hale geri donebilir miyim?

Yada su an birincil disk i ide den sata   ya cevirsem ne olur?

Pardus (ya da baska herhangi bir linux dagitimini) satadaki vistayi bozmadan
ide ye kurup kullanmak icin her zaman bios tan boot icin ilk onceligi ide ye
mi vermeliyim?

Sorularim cok oldu ise ozur dilerim ancak sorarak ogrenmek istiyorum...

Cevaplariniz icin simdiden cok tesekkurler...

Not : Vista ide diskin problemli oldugunu belirttiginden grub u uzerinde
tasima sorumlulugunu da ideden almak istiyorum...

Saygilarimla...

Adil ALPMAN