[Pardus-kullanicilari] Vista Ultimate Edition ve Pardus 2008.2 bir arada sorunu

Adil ALPMAN adil at alpman.net
18 Mar 2009 Çar 19:35:56 EET

Merhaba;

Bilgisayarimda vista da disk0 olarak gorunen bir adet 80 mb.'lik ide hdd ve
bir adet de uzerinde vistanin kurulu oldugu ve disk1 olarak gorulen sata hdd
takili.

Sata'da vista ultimate edition kurulu, eskiden kullandigim ve su an uzerinde
hicbir partition olmayan ide hdd deme de pardus 2008.2 kurdum ve kurulumda
mbr kurulumunu hicbir ayar degistirmeden onerilen sekilde yaptim.

Ardindan pc yi yeniden baslattim ama hic pardus u kurmamisim gibi vista
direkt olarak acildi.

Bunun uzerine, internette biraz arastirma yaptim ve
http://tr.pardus-wiki.org/Nas%C4%B1l:Grub%27u_kurtarmak#Pardus_2008.x
adresini bularak burada anlatilanlari uyguladim...

Ancak su an bios tan ilk acilis onceligini vista kurulu disk1 (sata) e
verince hic grubsuz direkt vista aciliyor, ilk acilis onceligini pardus
kurulu disk0 (ide) e verince de normal turuncu pardus grub u geliyor ancak
buradan pardus u secince; "error 17: cannot mount selected partiton, press
any key to continue", windows u secince de; "error 13: invalid or
unsupported executable format, press any key to continue" mesaji aliyorum...

Vista ve pardus u bir arada kullanamaz miyim, nerede yanlis yapiyorum
anlamadim... :S

Yardim edecek herkese simdiden tesekkurler...

Saygilarimla.

Adil ALPMAN