[Pardus-kullanicilari] linux sonrası kurulan windows

Seda Akay akay.sed at gmail.com
15 Mar 2009 Paz 16:54:31 EET

Merhaba,

Selim Tavşan yazmış:

> ama ilk soruyu soran bu listeye pataküte ne olduğu anlaşılmaz şeyler
> yazıyor ve kimse tepki göstermiyor, benim tepkim buna.
> soruyu soran için bir sürü cevap yazılıyor sonra ikili diyaloglarla
> varsayımlar üzerine başkaları tartışmaya başlıyor.
> listeyi takip eden birisi bunu rahatlıkla görmüyorsa ben hatayı
> kendimde arar, başka da bir şey yazmam olur biter...

Elbette listeye atılan herhangi bir konuya cevap yazmak sizin
inisiyatifinizdedir. Sorulan soruyu cevaplayacak bilginiz, vaktiniz ve
isteğiniz varsa yardımcı olursunuz, yoksa olmazsınız. Bizler cevap
vermekle görevli kişiler değiliz, bizler gönüllüyüz. Haklı olarak, saygı
sınırları içerisinde hareket edilmesini  ve işimizin kolaylaştırılmasını
bekleriz. Herhangi bir yanlış davranış gördüğünüzde uyarıda bulunmak da
isteyebiliriz. Bu noktada size canı gönülden katılıyorum Selim Bey.
Ancak bunun daha yapıcı diyaloglarla gerçekleştirilmesi tercihimdir.
Daha yol gösterici ve öğretici uyarılar yapılmasının faydalı olacağı
kanısındayım. "Lütfen liste arşivlerinde arama yapın.", "Söylemek
istediklerinizi daha açık bir dille anlatın.", "Sorunuza Google
aracılığıyla kolayca yanıt bulabilirsiniz." gibi.

Benim en çok takıldığım hususlar; öncelikle ve özellikle Türkçe'nin
doğru bir şekilde kullanılması (yazım kurallarına ve noktalama
işaretlerine dikkat edilmesi), listenin amacı dışında kullanılmaması ve
liste kurallarına uyulması, son olarak, nazik bir dil kullanılmasıdır.
Bu konularda sizler de bana hak verirsiniz sanırım.

Yeri gelmişken şu [1] Wiki belgesini de bir kez daha paylaşalım. Hem
soru sormanın hem cevap vermenin adabını ayrıntılı bir şekilde anlatan
bir belge bu. :) Vurgulamak istediğimiz her şeyi de güzelce yazmış.

Bir de bu [2] güzel. Türk filmlerine selam olsun. :)

Üye olduğumuz zaman bizlere gönderilen, liste kurallarıyla ilgili
otomatik mesajı kılavuzumuz yaparsak daha sorunsuz ve akıcı bir iletişim
gerşekleştirebiliriz inancındayım.

Saygılar, sevgiler...

[1]: http://tr.pardus-wiki.org/Liste_eti%C4%9Fi
[2]: http://liste.uludag.org.tr/duyuru/2006-February/000000.html