[Pardus-kullanicilari] Acer Aspire 5737Z WiFi sorunu

TEAkolik teakolik at teakolik.com
10 Mar 2009 Sal 18:19:32 EET

Kurulum dosyası içerisindeki README dosyasında nasıl kurulması gerektiği
yazıyor. Açıkcası bir kurmayı denemeni isterim. Elimde kart olmadığı için
test edemiyorum.  Kurulum adımlarını uygularsan sanırım büyük olasılıkla
kuracaktır.

1> $tar -xvzf DPB_RT2860_Linux_STA_x.x.x.x.tgz
    go to "./DPB_RT2860_Linux_STA_x.x.x.x" directory.

2> In Makefile
     set the "MODE = STA" in Makefile and chose the TARGET to Linux by set
"TARGET = LINUX"
     define the linux kernel source include file path LINUX_SRC
     modify to meet your need.

3> In os/linux/config.mk
    define the GCC and LD of the target machine
    define the compiler flags CFLAGS
    modify to meet your need.
    ** Build for being controlled by NetworkManager or wpa_supplicant wext
functions
       Please set 'HAS_WPA_SUPPLICANT=y' and
'HAS_NATIVE_WPA_SUPPLICANT_SUPPORT=y'.
       => #>cd wpa_supplicant-x.x
       => #>./wpa_supplicant -Dwext -ira0 -c wpa_supplicant.conf -d
    ** Build for being controlled by WpaSupplicant with Ralink Driver
       Please set 'HAS_WPA_SUPPLICANT=y' and
'HAS_NATIVE_WPA_SUPPLICANT_SUPPORT=n'.
       => #>cd wpa_supplicant-0.5.7
       => #>./wpa_supplicant -Dralink -ira0 -c wpa_supplicant.conf -d

4> $make
    # compile driver source code
    # To fix "error: too few arguments to function ¡¥iwe_stream_add_event"
      => $patch -i os/linux/sta_ioctl.c.patch os/linux/sta_ioctl.c

5> $cp RT2860STA.dat  /etc/Wireless/RT2860STA/RT2860STA.dat

6> load driver
    #[kernel 2.4]
    #    $/sbin/insmod rt2860sta.o
    #    $/sbin/ifconfig ra0 inet YOUR_IP up

    #[kernel 2.6]
    #    $/sbin/insmod rt2860sta.ko
    #    $/sbin/ifconfig ra0 inet YOUR_IP up

7> unload driver
    $/sbin/ifconfig ra0 down
    $/sbin/rmmod rt2860sta