[Pardus-kullanicilari] donanim - yorum ve oneri lutfen

Cagacan Deger cagacan at gmail.com
6 Mar 2009 Cum 21:33:10 EET

Merhaba Arkadaslar,

Isyerinde kullanilmak uzere bir bilgisayar toparliyorum. Kullanim amacim
sayisal hesaplama; Matlab'da yazilmis matematiksel modellerin sayisal
cozumlemesi icin kullanilacak. Cok buyuk boyutlu matrislerle islem yapacak,
gerekirse binlerce iterasyon, rastsal sayılarla iterasyonlar vb. Yani tam
bir "number cruncher" (rakam citleyen?) olusturmayi dusunuyorum. Asagidaki
konfigurasyonu olusturdum:

CPU: AMD Phenom II X4 940  (1800MHzdestekliyor)
Anakart: MSI DKA790GX Platinum(MS-7550) (1600MHz destekliyor; form factor ATX)
RAM: Corsair XMS3 CL9 DHX 2 x 2 GB DDR3 (1600 MHz)
Kasa: Thermaltake SopranoRS 101 VG7400BWS Siyah Kasa icinde 400W ATX 12V V2.2
Harddisk: Seagate 500GB 7200RPM 32MB SATAII NCQ Hard Disk
CD/DVD: LG 22X GH22NP20 (Black) DVD yazıcı

Iki noktada oneri ve yorum rica ediyorum sizlerden.

1) Donanim ile ilgili yorumnlar: Konfigurasyonun uyumlulugu hakkinda bir
yorumunuz var midir? Sizce bu makinadan 1600 MHZ'yi alir miyim? Gozunuze
carpan parca uyumsuzlugu var mi? Akliniza ne gelirse...

2) Ve elbette Pardus uyumlulugu. Ozellikle; anakart icin onboard Radeon HD
3300 VGA core oldugu yazilmis urun sitesinde. Acaba bunda sorun yasar miyim?

Zaman ayirdiginiz icin tesekkurler,

Cagacan Deger