[Pardus-kullanicilari] 2009 beta, kamerayı tanımıyor

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
27 Haz 2009 Cmt 21:09:03 EEST

On Sat, 27 Jun 2009 14:12:05 +0300
Ahmet Akmaz <linukscular at gmail.com> wrote:

> Pardus 2009 PreAlfa'dan bu tarafa (şu anda Beta sürümü yüklü)
> donanımlarla benim de başım dertte.
>
> 1) HP LaserJet 1000 yazıcıyı
> 2)  Pardus 2008'de web-cam'ın lssb çıktısı Z-Star Microelectronics
> Corp. Aynı komutu 2009'da verdiğimde hiç tebki vermiyor.
> 3) Ses de alamıyorum
>
> Acaba VirtualBox'ta kurulu olmasının rolü olabilir mi? Yoksa başkaca
> bir sıkıntı mı var.

 Virtualbox içerisinde sanal (sahte) bir bilgisayar varmış gibi
davranır, içerideki bilgisayar tarafından bakıldığında sizin gerçek
bilgisayarınızın donanımızı değil virtualbox ın taklit ettiği donanım
görünür. Örneğin ses kartı için virtualbox ın ses kartı desteğini
(kapalı ise) açmanız gerekiyor.

 Diğer usb aygıtlar için de virtualbox ın sizin gerçek usb sisteminize
erişimini açmanız gerekiyor. Ancak virtualbox kullanmıyorum, bu
işlemler nasıl yapılmalı bilmiyorum.