[Pardus-kullanicilari] Samba paylaşımını bir konuma bağlamak

Alper Oguz alper2 at oguz.biz
14 Haz 2009 Paz 00:04:56 EEST

Merhaba,

Kaan AKŞİT yazmış:
> Ağ üzerinde bir konumu PARDUS 2008.2 veya 2009 Alfa ile nasıl bir konuma
> bağlayabilirim. Sanırım smbmount komutu bulunmadığı için mount komutu
> ile yapmam gerekiyor. Yardımlarınızı bekliyorum.

smbmount'tan bahsettiğiniz için bir Samba veya window paylaşımını bağlamak
istediğinizi varsayıyorum.

sudo mount.cifs //1.2.3.4/paylasim /mnt/dizin -o user=kullanici,pass=parola

şeklinde kullanabilirsiniz.

Eğer /mnt içine değil de, ev dizininizde bir yere bağlamak isterseniz sudo'ya
gerek kalmaz. Ama ilgili dizin önceden boş olarak var olmalı.

Ve windows'ta herkese açık bir paylaşım ise -o user=Guest,pass= şeklinde
yazabilirsiniz. Parola girmeden bağlanır.

kolay gelsin

--
Alper Oğuz
alper2 at oguz.biz