[Pardus-kullanicilari] Acer 5520 G Pardus ve Isınma sorunu

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
13 Haz 2009 Cmt 22:10:56 EEST

Arkadaşım
Açılışta Bios a girip oradan daha sıhhatlı cpu ısı değerini görmeniz
mümkün.Genelde Bios dan gözlemlenen ısı değerleri ile komutla gözlemlenen ıs
değerleri arasında +/-2 dereceleik fark oluşabiliyor."Benim bilgisayarda
fark Bios lehine 2 derece) Yaz sıcaklarında da olsa 85 derece sanki biraz
fazla 70-75 derece arası doğal karşılanacak değerler olsa gerek.Masaüstü
bilgisayarda maksimum 54 dereceye ulkaşabildim ama notebook da aynı süreli
çalışmada 68 dereceye ulaştım. Dış ortam sıcaklığı ise 33 derece ( ne de
olsa Bodrum sıcakları) Notebook un altına yerden irtibatını kesen hava
sirkülasyonunu arttıran tablayı koyunca 64 derece bu tabla da ki fanı
çalıştırınca 60 dereceyi geçemedim.Sizin 93-94 derece görmeniz biraz yüksek
geldi bana Cpu fanınızın dönüşü normal mi (rahat dönüyor mu" fan motorundaki
yağın zamanla tozlardan dolayı kalınlaşması devir sayısını azaltıyor bu da
yeteri hava sirkülasyonu sağlayamadığından ısınma olabiliyor.Eğer fan
pervanesi dönüşünde bir parça ağarlık hissederseniz fan motorunun üzerindeki
etiketi dikkatlice yırtmadan motor milini görecek kadar açın dışarıya
taşırmadan bir damla ince yağ damlatıp kendi haline 10-15 dakika bekletin
etrafa bulaştırmadan ememediği yağı kulak pamuğuna emdirin ve etiket
yapıştırıpkonumunu değiştirmeden bir dakika kadar çalıştırıp kapatın. Yağ
içeriye işlediyse fan eski hızına ulaşmış ve yeteri kadar soğutma yapıyor
olacaktır.Kolay gelsin

13 Haziran 2009 Cumartesi 21:27 tarihinde Abdullah Karacabey <