[Pardus-kullanicilari] PARDUS TA HAFIZA KARTI

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
9 Haz 2009 Sal 11:40:49 EEST

2009/6/9 ramazan <rkarakas43 at gmail.com>

> Arkadaşlar Pardus 2008 kullanıyorum. Mikro MMC kartım var ve Samsung D900
> telefonda kartı malesef daha önce şifrelemiştim. Tabiki şifre unutuldu
> ÅŸimdi
> bu kartı kullanamıyorum. Bu kartın şifresini Pardusta nasıl çözebilirim
> veya
> bu karta nasıl format atıp kullanabilirim. Teşekkürler.

Sifresini nasil cozersiniz fikrim yok ama format atmasi kolay. Karti takin,
hangi /dev/sdX 'de oldugnu gorun. Ornegin /dev/sdb /dev/sdc /dev/sdd gibi
olabilir, bir de partition yani bolum numarasi vardir, yani /dev/sdb1
/dev/sdb1 /dev/sdb1 /dev/sdd1  gibi. Eger goremiyorsaniz bu bilgiyi, o zaman
karti taktiktan hemen sonra:

dmesg

komutu verin, sonlarinda yazmasi lazim benzer bir seyler.  sonra formatlamak
icin:

sudo mkfs.vfat /dev/sdXY  seklinde komut vereceksiniz.  X=kartin harfi
Y=bolum numarasi, muhtemelen 1 bolum vardir o zaman 1'dir.

--
Emre