[Pardus-kullanicilari] Diðer kullanýcýdan dosya kopyalama

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
8 Haz 2009 Pzt 14:37:24 EEST

2009/6/8 Gökhan ERYILDIRIM <gokhaneryildirim at gmail.com>

> Pardus'u her zaman birden fazla kullanıcılı olarak yüklüyorum. Acaba iyi
> bir alışkanlık mı?

Guzel bir aliskanlik. Birine bir sey olursa oburu ile test edebilirsiniz.

> Farklı bir kullanıcı oturumunda oluşturduğum bazı dosyaları yedeklemek için
> harici harddiske almak istediÄŸimde izin verilmedi.

Evet cunku her dosya sahibine ozel olarak tanimlaniyor gizlilik icin.

> Hem kullanıcı olarak, hem de root olarak (Yetkili kullanıcı üzerinden)
> üstelik de izinleri değiştirilebilir olarak ayarladığım halde hala
> yedeklemeyi başaramadım.
> Bir çözümü var mıdır?

vardir,

sudo chmod  -R  +r  /home/ilgili_kullanici

komutu ile, /home/ilgili_kullanici dizini altindaki tum dosya ve dizinler
icin sistemdeki tum gruplara okuma hakki verebilirsiniz.  -R recursive yani
tum altdizinler icin de islemin yapilmasi, +r ise okuma izni
parametresi.

Bu ayarlari super user modda calisan dosya yoneticisi ile de yapabilirsiniz,
hatta sadece kendi kullaniciniza izin verebilirsiniz...

--
Emre