[Pardus-kullanicilari] Pardus Alpha ve flash diskten kurulum

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
7 Haz 2009 Paz 13:11:03 EEST

2009/6/7 hikmet yumaklı <hikmetyy at gmail.com>

> merhaba Cem, usb diski hazırlamak için pardus yüklü bir bilgisayar olması
> gerekiyor... gerisi şu linkteki anlatılanlardan ibaret...
> http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:USB_bellekten_bilgisayara_Pardus_kurmak

Merhabalar. Bu işi otomatize eden (daha sonra, usb bellekteki repoya paket
ekleyip çıkarmak gibi özellikleri de destekleyecek şekilde geliştirilecek
olan) *puic* adında bir uygulamam var. Geribildirimler güzel. Çalışan cd'de
bile çalıştığını söylüyorlar. İsterseniz deneyin derim.

Paketlemek ve kurmak için, root olarak:
# pisi bi http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/ggorgen/puic/pspec.xml-d
# pisi it puic*.pisi

Uygulama şimdilik USB belleğinizi biçimlendiremiyor (henüz yazmadığım için
=)). O sebeple sizin yapmanız gerekenler şundan ibaret:

1) Gparted yardımıyla usb belleğinizi fat32 olarak biçimlendirip
*boot*bayrağını ekleyin. (sağ tık manage flags veya google'dan
bakabilirsiniz.)
2) root olarak şu komutu verin:
# puic --create /iso/dosyasinin/yolu.iso /usb/bellegin/baglandigi/dizin

P.S. Her ne kadar geribildirimler olumlu olsa da kullanıcı kaynaklı bir hata
payı olabilir. Sorumluluk kabul etmiyorum =).

--
gkmngrgn ~ http://www.gokmengorgen.net