[Pardus-kullanicilari] virtualbox'ta seri portu kullanma

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
5 Haz 2009 Cum 16:19:37 EEST

2009/6/5 Koray Ozdemir <186600 at gmail.com>

> Belediyemizde Personel Devam Kontrol Sistemi ile kullandığım manyetik kart
> okuyucu/yazıcı cihazımı sadece windows ile kullanabiliyorum. Pardus ile
> kullandığım bilgisayara virtualbox ile windows kurdum ancak bu cihaz seri
> port ile haberleÅŸtiÄŸinden virtualbox'taki sanal windows makineme seri port
> tanıtabilmem gerekli (seri port olarak makinemdekileri bizzat görmeli) .
> nasıl yapacağım konusunda internette türkçe olarak net birşey bulamadım.
> virtualbox'ın user guide 'ında birşeylerden bahsediyor ancak onlarıda
> [...]

Merhaba, virtualbox'un sanal makine ayarlarinda seri port ile ilgili bir yer
olmasi lazim. Oraya girin, asagidaki ayarlari yapmayi deneyin:

Port Number: COM1 (IRQ 4, I/O Port 0×3F8)
Port Mode: Host Device
Port Path: /dev/ttyS0

Burada /dev/ttyS0, sizin sisteminizdeki, windowsda COM1 olarak da bilinen 1
numarali seri portu gosterir.

ls -l /dev/ttyS0    komutu bir cikti uretiyorsa sizde bir seri port var ve
taninmis demektir. Bunun kullanici haklarinda, root, dialout gorebilirsiniz,
bu durumda yapmaniz gereken, kendi kullanicinizin da dialout grubunda
oldugundan emin olmaniz. Bunu kullanici yoneticisi veya

cat /etc/group | grep dial

komutunun ciktisinda kendi kullanici adinizi gorerek de teyid edebilirsiniz.

Bir deneyin, calismazsa hata mesajlarini gonderin bir daha bakalim.

--
Emre