[Pardus-kullanicilari] PARDUS 2009 USB bellekten kurmak

Fırat ÖNGÜL krizalit at gmail.com
31 Tem 2009 Cum 18:10:46 EEST

Arkadaşlar bence burda birbirimize sinirlenicek birşey yok.
Bakın bu usbden kurulum ile niye ilgileniyorum anlatayım.

Daha önce sıklıkla linuxun slackware dağıtımını gerekli sunucu uygulamaları
için kullandım ( web, mail, radyo ve cs sunucuları ). Alışkanlığım el ile
bir konfigürasyon dosyasında değişiklik yaparak halledebildiğim bir şeyi
kesinlikle bir programla yapmamak. Bu benim kişisel tercihim.

Diğer şahsi tercihim de aşina olduğum linux tabanlı bir sistemi masaüstü
olarak da kullanmak. Bunda gerek ahlaki gerek de özgürlükçü yapıma uyması.
Şimdi kendi ülkemin canavar gibi dehaları oturmuş linux çekirdeğini,
altyapısını kullanarak pardusu yazmış. E ben de işin linux tarfındaysam
direk pardus kullanırım. Tabi kullanabilmek için önce öğrenmek gerekiyor.

Bunun için kopyala yapıştır yaptığımda çalışacak olsa da neler
gerçekleştiğiin neden olduğunu merak ediyorum.

Daha önce 2008.2 için sanırım aynı arkadaşın yazdığı wiki belgesinden
uygulayarak usbden çalışan disk yapmıştım. Bu pardusun tanıtılmasına çok da
faydalı olmuştu bence. Çünkü meslek olarak semt bilgisayarcılığı yapıyorum
ve dükkanıma gelen meraklı gençlere pardustan bahsediyorum. Denemek
istiyorlar ama işin doğrusu siteden çalışan cd nin isosunu indirmek ve cd ye
basmak hiç de işlevsel değil.
Ayrıca çalışabilir cd ile o sistemi denemek için basılan cd ye bence yazık
dünya daha ne kadar çöp kaldırabilir ki ?

Dükkanda usb belleklerini alıp iki dakikada çalışabilir pardus olarak geri
verip evde denemelerini söylüyorum. Dükkanıma gelmiş bir çok insan şu anda
evinde pardus kullanıyor.

Ben burda yeri gelmişken pardus wiki de çalışabilir usb bellek
hazırlanmasını anlatan arkadaşa tekrar teşekkür etmek isterim. Sayesinde
dükkanıma gelmiş insanlardan bazıları pardus kullanıyor.