[Pardus-kullanicilari] betikle dosyada değişiklik yapmak...

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
27 Tem 2009 Pzt 19:40:54 EEST

27 Temmuz 2009 13:06 tarihinde Selim Tavşan <selimtavsan at gmail.com> yazdı:

> yok tek dosyada bir ifadeyi değiştirip diğer ikisine de ikinci bir ifade
> ekliyorum.
> yani syslinux.cfg dosyasında "isolinux" yazan yeri "syslinux" yapıp,
> "splash=silent" ifadesinin önüne "mudur=livedisk" ifadesini eklemek
> istemiştim.
> aşağıdaki fonksiyonu python betiğine ekleyince istediğim değişiklik
> halloldu.
>
> def edit_syslinux_cfg():
>     os.system("sed -i 's/isolinux/syslinux/g'
> %s/boot/syslinux/syslinux.cfg" % (USB_STICK_MOUNT_DIR))
> [...]
enteresan bir şekilde bu işlemi yapınca her şey düzgün gözükmesine rağmen,
usb belleği kaldırıp tekrar bağlayınca
dosyanın çalıştırılabilir ve türü belli olmayan bir dosyaya dönüştüğünü
gördüm. dosyayı kwrite ile açınca binary
satırlar vardı. herhalde fat32 dosya sisteminde işlem yapıldığı için böyle
abuk bir durum çıktı diye düşünüp işlemi /tmp
dizininde yaptırıp dosyayı sonra ilgili yerine aldırdım.

bu durumdan bir şey anlayan varsa beri gelsin :)