[Pardus-kullanicilari] YNT: Pardus 2009'da yavaşlık

Hasan Alp İNAN hasan at trlinux.org
27 Tem 2009 Pzt 14:01:16 EEST

Merhaba

Öncelikle P4 işlemciler çalıştıkları Mhz'in başarımını tam olarak veremeyen
işlemciler. Ben 2008 ile de çok hızlı çalışan P4 sistem göremedim. Gelelim
esas konumuza.

Sistem hızını etkileyen başlıca unsurlar:

Tek kanal ram kullanımı;
Düşük sabit disk dönüş hızı;
Eski işlemci teknolojisi;
Eski anakart işlemci grubu;
Arızalı bir donanım;
İşletim sistemi hatası veya ayarsızlığı;

Olarak kabaca özetleyebiliriz.

Kabaca bu başlıklara göre durumu incelersek;

Bilgisayarınızın hafızasını arttırdınız. Ancak hala çift kanal ram
kullanamıyor olabilirsiniz. Sistem açılışında anakart post bilgilerinde kaç
kanal çalıştığı görülebiliyor bir inceleyin derim. Çift kanal ram kullanımı
ile P4 sistemlerde ciddi performans farkı gözlemlediğimi belirtmek isterim.

Anakart çip setiniz hakkında bilgi vermemişsiniz. Örneğin Sis anakartların
Intel çipli olanlara göre biraz daha hantal olduğunu gördüm. Tabi bu sadece o
üründe olabilir. Genelleme yapmak yanlış olabilir.

P4 işlemciler verimsiz ürünlerdir. Şimdiye kadar farklı Mhz'ler de P4
işlemcilerini kullanma fırsatı buldum. Hiçbirini beğenmedim.

Arızalı bir donanım da sistemde anlamsız yavaşlamalara neden olabilir. Bizzat
yaşadığım 3-4 anım vardır bu konuda. Aygıtları kontrol edin. Vaktiniz varsa
tekrar 2008 ile sistem performansını kontrol edin.

İşletim sisteminde arka planda çalışan gereksiz uygulamalar olabilir. Bunlar
sistem kaynaklarını tüketiyordur. Bu da genel sistem başarımında düşüşe neden
oluyordur. Kontrol etmenizi öneririm.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

İyi çalışmalar.