[Pardus-kullanicilari] xorg.conf ve Wacom tablet

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
26 Tem 2009 Paz 13:27:56 EEST

On Sunday 26 July 2009 11:18:20 anil ozbek wrote:
> Bütün kayıt dosyaları normal gibi duruyor. Yalnız xorg'un bu yeni yapısıyla
> ilgili pek bir bilgim olmadığı için tam olarak neyi yanlış yaptığımı
> anlayamıyorum. Örneğin şurada [1] 10-linuxwacom.fdi'deki info.category ve
> info.product değerleri input.x11_driver ve input.x11_options.Type şeklinde
> de kullanılmış ve bu dosyayı /etc/hal/fdi/policy/ dizinine kopyalanacağı
> söylenmiş. Bu iki değişik tanımlamanın ne farkı var acaba?

Eğer 2008'de yaptığınız seçeneklerle çalışıyorsa şu an da çalışması lazım.
Yapılandırma yönteminde herhangi bir sorun yok. Büyük ihtimalle yeni sürücüde
bir sorun var.

Sürücüye ek parametre vermek için baktığınız sayfada "Jaunty" için gösterilen
yöntemi kullanabilirsiniz. Dosyada değişiklik yaptıktak sonra hal servisini
yeniden başlatmak gerektiğini unutmayın.

> [...]
> anlatılanlar Pardus'ta da geçerlidir sanırım ama bazı ufak değişiklikler
> olabileceği için şunları sormak istiyorum:
>
> - "Öntanımlı klavye düzeni US olarak yapılandırılmıştır ve hal paketindeki
> bir yapılandırma dosyası olan
> "/usr/share/hal/fdi/policy/10osvendor/10-keymap.fdi" dosyası içinden
> yapılandırılır. Bu dosya her hal güncellemesinde üzerine yazıldığı için
> /etc/hal/fdi/policy klasörüne kopyalanmalıdır. Bu klasördeki dosyalar
> /usr/share altındaki dosyaları geçersiz kılacaktır." Bu durum
> 10-linuxwacom.fdi için de geçerli midir acaba?

Hayır, geçersiz kılma gibi bir durum söz konusu değil. Sadece önce /usr
altındakiler sonra /etc altındakiler okunur. Böylece /usr altından okunan
değerleri değiştirmek mümkündür. Ama dediğim gibi bizim /usr altındaki fdi
dosyalarımızda herhangi bir sorun yok. Böyle bir şey yapmaya kalkmayın. Sadece
yukarıda verdiğiniz sayfadaki (Jaunty için olan) yöntemle sürücü
paremetrelerini gerekiyorsa ekleyin.

> - "Desteklenen sürücüyü yüklemenin dışında ayrıca dbus ve hal'ın da
> çalışıyor olması gerekmektedir. /etc/rc.conf'un DAEMONS satırına Xorg ile
> ilgili birşey başlamadan önce çalışacak şekilde hal'ı ekleyiniz. Hal
> otomatik olarak dbus'ı yükleyecektir. " Sistemimde bunun anlatıldığı
> şekilde olup olmadığını nasıl anlayabilirim, zaten böyle midir, yoksa nasıl
> değiştirebilirim?

Böyle olmasa Pardus açılmazdı zaten. Bizim altyapımız bu sistem üzerine
kurulu.

> - Tabletimi xorg.conf'da yapılandırsam dahi X bunları kullanmıyormuş girdi
> aygıtlarının otomatik tanıma özelliği etkinleştirilmesi nedeniyle. X, kdb
> ve fare sürücülerini kullanan aygıt ayarlarını temizliyormuş. Bu özellik şu
> şekilde kapatılıyormuş:
>
>   Section "ServerFlags"
>     Option "AutoAddDevices" "False"
>   EndSection
>
> Bunu denesem sistemime taktığım aletlerin otomatik olarak tanınmaması
> dışında her hangi bir problemle karşılaşır mıyım? Bu özelliği devre dışı
> bırakmam için gerekenler yukarıda anlatıldığı gibi mi acaba?

Böyle bir yönteme kesinlikle başvurmanızı önermem. Zaten dediğim gibi
yapılandırmada bir problem yok.

> Bu arada xorg.log'daki wacom ile ilgili çıktılar şöyle [3].

Tam log olsa daha iyi olurdu. Aygıtlar eklenmiş görünüyor; ama sanki
xorg.conf'a müdahele edilmiş gibi geldi bana. Normalde olmayan seçenekler
verilmiş gibi görünüyor. Aygıtınız USB değil mi?

Jaunty için verilen yöntemi kullanarak değişik sürücü parametreleri
deneyebilirsiniz. wacom'un man sayfasında sürücü parametrelerinin
açıklamalarını bulabilirsiniz.