[Pardus-kullanicilari] xorg.conf ve Wacom tablet

anil ozbek ozbekanil at gmail.com
26 Tem 2009 Paz 11:18:20 EEST

Bütün kayıt dosyaları normal gibi duruyor. Yalnız xorg'un bu yeni yapısıyla
ilgili pek bir bilgim olmadığı için tam olarak neyi yanlış yaptığımı
anlayamıyorum. Örneğin şurada [1] 10-linuxwacom.fdi'deki info.category ve
info.product değerleri input.x11_driver ve input.x11_options.Type şeklinde
de kullanılmış ve bu dosyayı /etc/hal/fdi/policy/ dizinine kopyalanacağı
söylenmiş. Bu iki değişik tanımlamanın ne farkı var acaba?

Bir de xorg ile ilgili şurada [2] güzel bir belge buldum. Burada
anlatılanlar Pardus'ta da geçerlidir sanırım ama bazı ufak değişiklikler
olabileceği için şunları sormak istiyorum:

- "Öntanımlı klavye düzeni US olarak yapılandırılmıştır ve hal paketindeki
bir yapılandırma dosyası olan
"/usr/share/hal/fdi/policy/10osvendor/10-keymap.fdi" dosyası içinden
yapılandırılır. Bu dosya her hal güncellemesinde üzerine yazıldığı için
/etc/hal/fdi/policy klasörüne kopyalanmalıdır. Bu klasördeki dosyalar
/usr/share altındaki dosyaları geçersiz kılacaktır." Bu durum
10-linuxwacom.fdi için de geçerli midir acaba?

- "Desteklenen sürücüyü yüklemenin dışında ayrıca dbus ve hal'ın da
çalışıyor olması gerekmektedir. /etc/rc.conf'un DAEMONS satırına Xorg ile
ilgili birşey başlamadan önce çalışacak şekilde hal'ı ekleyiniz. Hal
otomatik olarak dbus'ı yükleyecektir. " Sistemimde bunun anlatıldığı şekilde
olup olmadığını nasıl anlayabilirim, zaten böyle midir, yoksa nasıl
değiştirebilirim?

- Tabletimi xorg.conf'da yapılandırsam dahi X bunları kullanmıyormuş girdi
aygıtlarının otomatik tanıma özelliği etkinleştirilmesi nedeniyle. X, kdb ve
fare sürücülerini kullanan aygıt ayarlarını temizliyormuş. Bu özellik şu
şekilde kapatılıyormuş:

  Section "ServerFlags"
    Option "AutoAddDevices" "False"
  EndSection

Bunu denesem sistemime taktığım aletlerin otomatik olarak tanınmaması
dışında her hangi bir problemle karşılaşır mıyım? Bu özelliği devre dışı
bırakmam için gerekenler yukarıda anlatıldığı gibi mi acaba?

Bu arada xorg.log'daki wacom ile ilgili çıktılar şöyle [3].

[1] https://help.ubuntu.com/community/Wacom.fdi
[2]
http://wiki.archlinux.org/index.php/Xorg_Girdi_Ayg%C4%B1tlar%C4%B1n%C4%B1n_Otomatik_Tan%C4%B1t%C4%B1lmas%C4%B1
[3] http://ozbekanil.googlepages.com/wacom-ciktilar.txt