[Pardus-kullanicilari] Güvenli Kip Sebebiyle Ekran Sorunu

Murat BAYRAKTAR murat_bayraktarus at yahoo.com
25 Tem 2009 Cmt 17:00:47 EEST

Pardusu kurarken aldığım siyah ekran hatasını gruptan gelen cevaplar sayesinde güvenli kip tercih ederek çözdüm.
Kurulum başarılı olmasına rağmen bu seferde Pardsu açamıyordum.
Yine gruptan gelen cevaplar sayesinde Grup seçme sayfasında Pardus işletim sistemi seçtikten sonra Ekran ayarlarını her seferinde Güvenli Kip seçerek pardusu açmayı başarabildim.

Pardusu Güvenli kipte başlattığım için ekran çözünürlüğü çok düşük. 800X600 çalışmak zorundayım.
Ekran kartım Matrox Millenium P750.. Eski ancak güçlü bir ekran kartıdır.
Driver sorunu olabailceğini düşündüm. Matroxun sayfasından driver indirdim. İşletim sistemi olarak, Linux ve Linux64 seçenekleri vardı. Ben Linux u seçtim. Uzantısı run olan bir belge verdi.
[mtxdriver-installer-x86_32-cvs-20090511.run]

Belgeyi masaüstüne kaydettim ancak göremiyorumdum. Kök dizin üzerinden yürüyerek buldum belgeyi.
Fakat Linux mantığına çok yabancı olduğum için bu belgeyi kurmayı/aktif etmeyi/çalıştırmayı başaramadım.

Teşekkür ederim
Murat Bayraktar

From: Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Güvenli Kip Sebebiyle Ekran Sorunu>

Goruntu yoneticisi size matrox icin olan bir surucu onermiyor mu? Oneriyor da o mu calismiyor?

Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>

Görüntü yönetcisi bana hiçbir sürücü önermiyor. Belki önerecek ama ben fırsat vermiyor olabilirim. Okadar fazla kurcaladım ki. Muhtemelen Pardus pes etti. Ne halin varsa gör uğraşamayacağım senle diyip sistem küsmüş olabilir bana. :)