[Pardus-kullanicilari] Pisi paketi yapma ile ilgili bir soru

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
25 Tem 2009 Cmt 12:32:32 EEST

25 Temmuz 2009 12:09 tarihinde Kaan AKŞİT <kunguz at gmail.com> yazdı:

> Mehmet beyin dediği gibi Türkçe karakter sorunuymuş. Ç'leri c yapınca işler
> düzeldi. Pardus, Türk işletim sistemi böyle bir durumda Türkçe'ye tam destek
> vermesi gerekir diye düşünüyorum. Bunu hata olarak hata.pardus.org.tr'e
> bildirip bu karakter sorununun düzeltilmesini istemeli miyim?

Pardus 2006 yılında çıktığından beri 1.0, 2007, 2008, 2009 sürümlerinin
tamamında paket yöneticisinde elle kurulan paketlerin
gösterilmesinde sorun yaşamamıştım. Sizin paketin gözükmemesi bu açıdan
ilginçti, şüphelenilen husus buna sebep olmuş.
Siz genel davranışın dışında davranmışsınız.

Ben kendi fikrimi söyleyeceğim: Paketin isminin Türkçe karakter içermesi
sorun olacaktır. Açıklamalarında zaten böyle bir sorun yok
ve Türkçe açıklaması olmayan paketler 2009 deposuna alınmadı bile bu konuda
geliştirici listesi arşivinde detayları bulabilirsiniz.
Kaldı ki Pardus teknolojilerinin isimleri de hep İngilizce olagelmektedir.
ÇOMAR > comar, Paket yöneticisi > package-manager ,
YALI > yali gibi...