[Pardus-kullanicilari] USB Harici Disklerdeki Güvenli Kaldırma sonrası çıkan ses

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Tem 2009 Cum 01:52:26 EEST

2009/7/23 Serhan Cosar <serhancosar at su.sabanciuniv.edu>

> Pardus 2008.2'de USB harici diskimi "Güvenli Kaldır" yaptıktan sonra,
> kabloyu çıkardığım zaman diskten ses geliyor. Elektrik kesilme sesi gibi
> gelen tam olarak "tiyuuuv" gibi bir ses. Listeden daha önce buna benzer
> iletiler gelmiş, fakat ben tam emin olamadım.

Elektrigin gitme sesi bu bence.

> İnternet'te ve listede gördüklerime göre "Güvenli Kaldır" yapınca disk
> kafasının park edildiği yani artık disk üzerinde olmadığı, ayrıca tamponda
> kalan verilerin senkronizasyonun yapıldığı söyleniyor. Çıkan sesin de sadece
> elektrik kesintisi olduğu, diske zarar vermeyeceği söyleniyor. Açıkçası emin
> olamadığım için listeye bir kez daha sormak istedim.
>
> "Güvenli Kaldır" tam olarak ne yapıyor? "Güvenli Kaldır" yaptıktan sonra
> çıkan ses ne kadar önemli bir ses?

Diske henuz yazilmamis veriler varsa bunlari diske yazip, diski sisteme
bagli olmaktan cikartiyor. Bu noktadan itibaren temiz bir sekilde diski
cikartabiliyorsunuz.

/Burada anlatılana göre aşağıdaki komutlar sayesinde diskin kaldırılıp,
> kalan verilerin senkronizasyonundan sonra diskin durdurulması sağlanıyor:

Bence bunlara gerek yok. KDE4'e guvenin.

--
Emre