[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 ve ses ve gama sorunu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
23 Tem 2009 Per 19:52:41 EEST

2009/7/23 Bunyamin VICIL <bvicil at gmail.com>

> lspci çıktısında:
> 00:04.0 Multimedia audio controller: nVidia Corporation CK804 AC'97 Audio
> Controller (rev a2)
>
> diyor donanım için. Pulse üzerinden ve alsamixer üzerinden 6 kanal olarak
> ses tanımlı. 2008.2 deki gibi bağlantılarımız normal. her kolondan ses
> geliyor ama problem olan ses dalgalanıyor. yani yükselip alçalıyor. acaba
> hani ses çok açık da ondan mı kaynaklanıyor dedim, çok düşük seviyelere
> aldığım halde aynı dalgalanma oluyor.

Google'a baktiniz mi garip bir sorun bu. Google'da arayin ve bilgi
bulursaniz bunu acacaginiz hata raporuna ekleyin derim. Bir de sistemi 2
kanal olarak kullansaniz gene ayni sorun oluyor mu?

ikinci derdim ise monitörümden kaynaklanan ve 2008.2 de nvidia-settings'den
> ayarladığım gama ayarlamalarımdaki renkler sistem ayarlarındaki gama ile
> örtüşmüyor ve gama ayarlarını her açtığımda tekrar ayarlayıp kaydetmem
> gerekiyor...

Buna hic yorum yapamiyorum, hic gama ayarlariyla oynamadim dogrusu :)   Hata
raporu derim. Ama eger nvidia ayarlari xorg'a falan girebiliyorsa oraya
kaydetmeyi deneyebilirsiniz, her ne kadar xorg.conf artik pek kullanilmiyor
olsa da.

--
Emre