[Pardus-kullanicilari] gspca_m5602 webcam

Yılmaz Bilgili liste at yilmazbilgili.com
20 Tem 2009 Pzt 15:58:51 EEST

Merhaba arkadaşlar,

Lenovo 3000 v200 bir notebook kullanıyorum. lsusb çıktısında şöyle
görünen bir kamerası var:

Bus 002 Device 002: ID 0402:5602 ALi Corp. Video Camera Controller

Deneyebildiğim kadarıyla 2009'un Alpha sürümünden beridir şöyle bir
sorun var; İşletim sistemi açılır açılmaz kamera aktif oluyor ve ışığı
yanmaya başlıyor. Bu da zaten zar zor dayanan bataryanın daha da erken
bitmesine sebep oluyor. (2009 zaten pilin çabuk bitmesine sebep oluyor o
da ayrı bir konu)

Ayrıca bu sürücü ile sağlıklı bir görüntü de alınamıyor zaten.

Ben de cat "/etc/modprobe.d/blacklist.conf" dosyasının sonuna "blacklist
gspca_m5602" satırını ekleyerek sürücüyü baştan iptal ediyorum.

Benzer bir ürün kullanıp sorun yaşayan var mı?