[Pardus-kullanicilari] 3B desteği var fakat görüntü monitöre oturmuyor

Mahmut LICALI mahmutlicali at gmail.com
18 Tem 2009 Cmt 21:23:50 EEST

Merhaba arkadaşlar,

Pardus 2009'da yaşadığım tek sorun ekran görüntüsünün monitöre tam olarak
oturmaması. Bu durumda ekranın solu yaklaşık 1 santimetre, üst, alt ve sağ
tarafları ise yaklaşık yarım santimetre siyah olarak çıkıyor.

Ekran kartım Sistem Ayarları'nda
"RV280 Radeon 9200 SE" olarak gözükürken,

Sistem Bilgileri'nde ise "Mesa DRI R200 20060602 AGP 8x x86/MMX/SSE2 TCL[
Tungsten Graphics, Inc" olarak tanımlanıyor.

Yine Sistem Bilgileri'nde 3B desteği aldığım çıkarımını yapıyorum: "1.3 Mesa
7.5-rc4[ 3B Destekli ]"

Farklı çözünürlükleri denememe karşın bahsettiğim büyük siyah boşlukları
kapatamadım. Sistem Ayarları'ndan ekran kartını yapılandırmama karşın - ati
ve radeon sürücüleriyle - değişen hiç bir şey yok. Görüntünün ekrana tam
olarak oturmaması hem kullanışsız bir masaüstüne hem de internet, ofis ve
çokluortam uygulamalarında sıkıntı yaratıyor. Bazen de Sistem Ayarları -
Ekran bölümünde yaptığım değişiklik sistemi tekrar başlattığımda eskiye
döndü.

Monitörüm "Philips 107 E6" ve ne denediysem olmadı. Ekran kartımla ilişkili
bir sorun var diye düşünmekle birlikte, 3b desteği alırken ekran
görüntüsünün monitöre yerleşememesine anlam veremiyorum..

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.