[Pardus-kullanicilari] Pardus 2009 ve HP Pavilion DV6 Sorunsalı

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
18 Tem 2009 Cmt 14:45:17 EEST

On Saturday 18 July 2009 14:17:39 Eyüp Ersan wrote:
> * Öncelikle laptop ekranı 15,6 (1366x768 çözünürlük) olduğu için ilk
> açılış (splash) ekranı tüm ekranı kaplamıyor, ekranın sağında ve solunda
> rahatsız edici raster (karlama) görüntüler oluşuyor..

Çözünürlük doğru mu yani? Splash mı bu çözünürlüğe uygun değil?

> İşin ilginç yanı bilgisayarda iki tane ses ile ilgili kart görünüyor..
>
>  >> 00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801I (ICH9 Family) HD
>
> Audio Controller (rev 03)
>
>  >> 01:00.1 Audio device: ATI Technologies Inc R700 Audio Device [Radeon
>
> HD 4000 Series]
>
> bunlardan hangisi sistemde aktif olarak kullanılacak? (veya hangisini
> kullanmalıyız?)

"R700 Audio Device" HDMI çıkışından ses alabilmek için bulunan ekran
kartınızın bir özelliği. Herhangi bir sorun söz konusu değil. Ses sorunu için
hata raporu açabilirsiniz.

> Kablosuz ağ kartını da Ndiswrapper ile mi çalıştıracağız? (BU çözümü hiç
> sevemedim..)
>
>  >> 02:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g
>
> (rev 01)

Aynı kartı ben de kullanıyorum. Sürücü CD'de mevcut; ancak başka sürücülerle
sorunu olduğu için etkin değil. Şu komutu root olarak verip sisteminizi
yeniden başlatmanız yetecektir:

echo "wl" >> /etc/modules.autoload.d/kernel-2.6